Vinski miris seoskog turizma

Belica

Autentična gastronomska ponuda, bazirana na tradicionalnim proizvodima iz domaće proizvodnje, domaća vina iz vinarije smeštene u podrumu hotela, uz komforan smeštaj u idiličnom okruženju, čine hotel „Belica“ vrhunskim reprezentom seoskog turizma oplemenjenog šarmantnim prizvukom vinske priče Goriških Brda.

Restoran hotela „Belica“ ponudio nam je tog aprilskog jutra odličan hlad od iznenadujuce razgoropadenog sunca za ovo doba godine. Osim svezine ova mini botanička bašta pružila je i fantastičan pogled na panoramu Goriskih Brda. Guzva je, iako kraj aprila i nije bas spic turisticke sezone, a gosti su mahom stranci. Ipak, ubrzo nam prilazi konobar, čovek od svojih četrdesetak godina. Primio je porudžbinu i kada se vratio zamolili smo ga da pozove vlasnika hotela jer smo imali zakazan sastanak. „Ja sam vlasnik, izvolite“, rekao je Zlatko Mavrić i bilo nam je mnogo toga jasno u vezi sa tim čovekom, koji i pored toga što ima četrnaestoro zaposlenih, svakodnevno radi. „Pa, mora nešto da se radi, ne može samo da se spava. Ovde sam po 18 sati svaki dan. Polako uvodim decu u posao, da bi ga oni jednog dana preuzeli. Ja sam ovo gradio za budućnost, a ne da bih brzo došao do velikog novca.“

BelicaTakav pristup oslikava se i u samoj atmosferi hotela, smestenog u selu Medana nedaleko od Nove Gorice, koji odaje utisak mesta kome je posvećena velika pažnja. Vrlo komforan i dobro opremljen, objekat deluje kao dobro vodena domacinska kuca. Ime Belica prvi put se pominje jos 1898. godine, a novija istorija ovog domaćinstva traje sedamnaest godina, od kada je Zlatkova porodica započela posao sa restoranom. On sam je pre osam godina preuzeo liderstvo, u meduvremenu dogradio jos jedan deo i od malog restorana stvorio danas vrlo ozbiljan hotel. O kvalitetu ponude i usluge govore tri „jabuke“, što je oznaka vrlo visoke kategorizacije u Sloveniji – hotel trenutno raspolaze sa osam odlicno uredenih soba u planinskom stilu i dva apartmana, a ukupan kapacitet je dvadeset osoba.

„Mi smo prvenstveno vinska kuća, imali smo u sklopu vinarije jednu prostoriju za promociju vina i degustacije, pa smo se postepeno preorjentisali na ugostiteljstvo. U degustacionoj sali često organizujemo vinske večeri i kurseve vina, tako da smo zaokruzili taj deo priče“, objašnjava Zlatko i vodi nas u podrum hotela u kome smo zatekli vrlo ozbiljne kapacitete za proizvodnju vina. Inace, „Belica“ proizvodi oko sedamdeset odsto svezih vina, od sorti su zastupljene pretezno rumena rebula i furlanski tokaj od belih, a merlo i kaberne sovinjon od crvenih. U paleti vina trenutno su Rumena rebula, Medanski tokaj, Sardone, Sivi pino, Sovinjon, Rose, Muskatni cvet, Merlo, Medana novo, kao i dva specijalna, barikna vina – Izbrano belo i Izbrano rdece. U restoranu se, inače, služe samo njihova vina. Takođe, ovde se ne može popiti coca cola, ali se zato može uzivati u domacim prirodnim sokovima.

PodrumPodrum

Naime, po Zakonu o kmetskom turizmu u Sloveniji 70 odsto hrane i pića u restoranu moraju biti domaće proizvodnje. Zlatko gaji voće i povrće, u hotelu ima pršutarnu, deo za proizvodnju sireva, džemova – podrazumeva se, sve je savršeno čisto i u najboljem redu – a kupuje se jedino goveđe i meso divljači, tako da veliki deo onoga što se servira u restoranu potiče iz proizvodnje porodice Mavrić.

Restoran hotela „Belica“ kapaciteta je 50 mesta i ima vrlo ozbiljnu gastronomsku ponudu, u kojoj je akcenat na domaćim proizvodima, pre svega na pršutu, salamama, kobasicama, panceti, domaćem siru i hlebu…

RestoranJelovnik se menja po sezonama, pa smo tako probali raviole sa radicem, maslom i sirom grana padano, zatim pršut na maslacu sa palentom od belog kukuruza (jednim od najautentičnijih jela u Brdima) i sirćetom, pa guščije grudi sa pireom od tikve. Pa onda file od jelena sa maslinovim uljem i balzamiko sirćetom, a na kraju, tradicionalnu pitu sa jabukama. Lepo osmišljen koncept prezentovanja tradicionalne gastronomske ponude ostavio je odličan utisak i čini se da je kulinarska karta ovog kraja rezultat lepog spoja italijanske i stare slovenačke kuhinje. Kako je to već obicaj u Brdima, tradicija se vrlo pazljivo neguje i istovremeno prezentuje u modernoj formi.

Ovo mirno mesto kao stvoreno je za porodičan odmor, ali i za poslovne aktivnosti, jer hotel ima i ozbiljnu konferencijsku salu opremljenu modernom audio i video opremom, kapaciteta 50 mesta, a u prirpemi je i izgradnja wellnes centra, čime ce uz već postojeci veliki otvoreni bazen ponuda, kako kaze Zlatko, biti zaokružena. A to će, uz aktivnosti kao što su jahanje, planinarenje, skijanje, golf, ribolov i drugi sportovi, biti samo dodatni razlog za boravak u ovom simpaticnom hotelu.