IMG_1139_resizeSrpsko bankarstvo na evropski način

Nakon završenog Ekonomskog fakulteta Univerziteta u Novom Sadu, sa specijalizacijom za međunarodne ekonomske odnose, Jasna Terzić pre dve decenije zakoračila je u svet bankarstva, a i dalje prolazi kroz brojna usavršavanja u različitim oblastima. U poslednjih osam godina članica je Izvršnog odbora Erste Banke u Srbiji, a takođe učestvuje i u radu nekolicine tela u oblasti bankarskog poslovanja.

„Kao članica Izvršnog odbora nadležna sam za rad i razvoj banke u pogledu poslovanja sa stanovništvom, malih preduzeća, marketinga i ljudskih resursa. Na najopštijem nivou, moja odgovornost se odnosi na usklađivanje interesa klijenata, zaposlenih i akcionara, što je vrlo izazovan zadatak i na dnevnom nivou“, kaže Jasna Terzić u intervjuu za Wine Style magazin

 

Nova rešenja za bolju komunikaciju

Naš cilj je da postanemo vodeća banka evropske Srbije, pre svega po kvalitetu usluge, a onda i svemu ostalom. Mnoge korake na tom putu smo već napravili, a neki su u pripremi. Postoji nova izreka: banka nije više mesto gde ideš, banka je sve ono što sa bilo kog mesta možeš da uradiš. To za nas znači da razvijamo i unapređujemo naše usluge i kanale kontakata sa klijentima u skladu sa naprednim tehnološkim rešenjima i novim potrebama. Verujemo da ovakav pristup usluzi koju pružamo, uz obezbeđivanje profesionalnog i podsticajnog okruženja za zaposlene, donosi stabilno i uspešno poslovanje i u ekonomski neizvesnim vremenima. Naročito razvijamo servis elektronskog bankarstva, pa tako sada bez dolaska u filijalu možete da obavite skoro sve najčešće poslove – plaćanje bilo kog računa, preglede stanja i prebacivanje sredstava između vaših računa u banci, kupoprodaju deviza, oročavanje, naručivanje pojedinih usluga… Sve to je moguće u bilo kom trenutku, sa bilo kog uređaja koji ima pristup internetu, koristeći bilo koji operativni sistem i bilo koji pretraživač. Servis unapređujemo i dalje, u skladu sa savremenim potrebama klijenata.

 

Bankarsko tržište Srbije je perspektivno

Kod nas se bankarske usluge koriste mnogo manje nego u zemljama kojima težimo da se približimo po ekonomskoj razvijenosti, tako da je tržište Srbije veoma perspektivno. Ovde postoji još mnogo prostora za razvijanje, međutim, to je dug proces. Trenutno, banke se susreću sa rastućim nivoom kredita čija otplata kasni, što utiče i na cenu novih kredita klijentima i na veće zahteve u pogledu obezbeđenja kredita. Sa jedne strane imamo klijente koji imaju očekivanja da kamatne stope na štednju ostanu i dalje visoke, daleko iznad proseka u regionu, a sa druge strane očekivanja svih onih koji uzimaju kredite da ih dobiju po što nižim cenama.

 

Od štednje u bankama svi imaju koristi

Trend snižavanja kamatnih stopa na štednju u Srbiji postoji već neko vreme, čime se postepeno krećemo ka nivoima u okruženju. Ranijih godina, specijalne ponude banaka uoči dana štednje imale su važnu funkciju u privlačenju ušteđevine koja je još uvek dominantno bila „u slamaricama“, van finansijskih tokova. I dalje mnogo ljudi novac drži u gotovini, iako je u bankama najsigurniji, a dobija se i kamata. Dolazak tog novca iz slamarica u banke imalo bi pozitivan efekat na povećanje ekonomske aktivnosti u zemlji, od čega bi svako imao koristi. Postoje različite mogućnosti i načini štednje, u zavisnosti od planova svakog klijenta. Što je veći iznos, viša je i kamatna stopa. Klijenti treba da razmotre da li na osnovni ulog planiraju da naknadno dodaju određene sume, i u kojim intervalima. Takođe je bitno da uzmu u obzir i to da li bi želeli da kamatu dobiju unapred, kao i da li žele da ostave mogućnost da u nekom trenutku deo novca razoroče. Erste Banka zato nudi mnogo mogućnosti, da bi svako mogao da izabere baš ono što mu odgovara.
A da li će biti isplativija jedna ili druga mogućnost, ne zavisi samo od toga kolike su kamatne stope. I dinarska i štednja u evrima imaju po nekoliko prednosti. Prednost štednje u dinarima je što nemate troškove prebacivanja dinara u evre ako su vam prihodi u lokalnoj valuti, zatim nema troškova prebacivanja evra u dinare ako ćete posle ušteđevinu koristiti za plaćanje. Takođe, na dinare su i znatno više kamatne stope, a i ne plaća se porez na prihod od kamate. S druge strane, prednosti štednje u evrima su to što je inflacija u Evrozoni niža od inflacije u Srbiji i što je evro stabilnija valuta. Vredi razmotriti i štednju u različitim valutama.

 

U korak sa evrointegracijama

Ako suštinski želimo da popravimo ambijent u Srbiji, jedini pravi način za to su reforme, i to ozbiljne. Na putu pridruživanja Evropskoj uniji Srbija treba da ostvari reforme u 35 oblasti. Od toga koliko ćemo biti brzi i istrajni u tome, zavisi i naša buduća ekonomska situacija. U cilju evrointegracijaErsteGrupa kreirala je jedinstveni koncept EU kancelarija, da bi svojim klijentima na jednom mestu pružila kompletnu uslugu, od informisanja do pripreme projektne dokumentacije prilikom kandidovanja projekata za finansiranje iz fondova Evropske unije. U prethodnom periodu, naši klijenti privrednici su se najviše interesovali o raspoloživim evropskim fondovima i mogućnostima koje im se otvaraju u pogledu velikog zajedničkog tržišta Evropske unije, unapređenja poslovanja i uvođenja evropskih standarda. EU Kancelarija Erste Banke izdaje bilten EU monitor, kojim klijente informišemo o aktuelnostima u vezi sa evropskim integracijama. Takođe, organizujemo događaje kojima ukazujemo na prilike, ali i izazove koji će se pojavljivati pred klijentima. U junu je održana debata na temu: „Šta pregovori sa Evropskom unijom znače za sektor malih i srednjih preduzeća u Srbiji“, na kojoj su predstavnici Evropske unije i Vlade Republike Srbije zajedno sa našim klijentima privrednicima iz Srbije i Hrvatske diskutovali o poslovanju nakon određivanja datuma za početak pregovora.

 

Podrška lokalnim i društveno odgovornim projektima

Prošle godine Erste Banka usvojila je novu trogodišnju strategiju društveno odgovornog poslovanja. Oblasti kroz koje sprovodimo tu strategiju su korporativno upravljanje, odgovornost prema klijentima, odgovornost u radnom okruženju, odgovornost prema lokalnim zajednicama i prema životnoj sredini. Nastojimo da svojim akcijama i podrškom pomognemo negovanje kulturnih događaja sa dugom tradicijom, ali i pokretanje novih kulturnih sadržaja; unapređenje obrazovanja i popularizaciju nauke; socijalnu i ekonomsku inkluziju marginalizovanih grupa, njihovo osnaživanje za potpuno uključivanje u društvo; evropske integracije, očuvanje životne sredine. Ovakvim pristupom činimo i sopstveno poslovanje dugoročno održivim. Istakla bih i činjenicu koja je postala deo naše kulture, a to je lični volonterski rad nas zaposlenih u Erste Banci, kojim van radnog vremena pomažemo zajednici.

O vinu…

Veliki sam poštovalac i ljubitelj, naročito crvenih vina. Ranije su to bila crvena vina iz regiona, a sada sa velikim zadovoljstvom otkrivam dragulje našeg vinarstva i poklanjam ih gostima iz inostranstva. Sa putovanja skoro uvek, češće nego cipele i ostale ženske neophodnosti, donesem po neku flašu dobrog vina. Zahvaljujući mom ocu u nekoliko navrata pravili smo i sopstveno vino, što je bio pravi doživljaj, ali više u činjenju nego u samom ispijanju.

Trenutno, poslovne obaveze i način života mi to ne dozvoljavaju, ali verujem da ću pohađati neku školu koja će me bolje uputiti u tajne vina, a do tada vodim se onim savetom jednog mog prijatelja enologa: najbolje vino je ono koje tebi prija i nije važno koliko je staro, već sa kim ćeš da ga podeliš.