Hedonizam u pokretu

MSC0911252_Ship_MSC_Splendida-Malta 15 July 2009_resizeČetiri zemlje, dva kontinenta, vrhunska hrana u izobilju, udobnost i ležernost na svakom koraku, ukratko – definicija hedonizma u praksi, a to je ono što vas očekuje ukoliko se odlučite za Mediteransku turu koju organizuje kompanija Mediterranean Shipping Company, poznatija kao MSC

 

Ekipa magazina Wine Style imala je privilegiju da plovi kruzerom MSC Splendida i iskusi ovu zanimljivu turu, koja je prošarana posetama vinarijama u mestima na kojima je predviđeno iskrcavanje. Ono što je našem putovanju dalo posebnu draž i ekskluzivitet jeste kompletan paket usluga i smeštaj u Yacht clubu, posebnom delu broda za one koji su spremni da izdvoje malo veću sumu novca i u kojem se zaista osećate posebno s obzirom na tretman osoblja i usluge koje prate paket. To nikako ne znači da se i u drugim delovima broda nećete osećati savršeno komforno, jer ljubaznost, srdačnost i uslužnost je nešto na šta se vrlo brzo naviknete na ovakvim putovanjima.

Vinska mediteranska avantura MSC Splendidom započela je u Italiji, u Đenovi. Prvi susret sa ovom morskom „grdosijom“ bio je istovremeno i zastrašujuć i zadivljujuć, jer smo pomislili da je nemoguće da će se nešto što je dugačko 333, široko preko 37 i visoko 59 metara svakog trenutka otisnuti i zaploviti. Izgleda isto kao kada biste položili Ajfelov toranj, dodali mu još tridesetak metara dužine i zaplovili njime. Ispostavilo se kasnije, moguće je da i na ovako impozantnoj građevini sve savršeno funkcioniše.

Casino5_p1_resizeOdlično organizovano osoblje pomagalo nam je prilikom ukrcavanja i pasoške kontrole, a mi kao gosti Yacht cluba već na početku smo naslućivali kakvo nas uživanje očekuje. Lični batler, šampanjac i kanapei kao dobrodošlica i sprovođenje bez ikakvog čekanja bili su samo nagoveštaj toga. O bakšišu za tretman koji se dobija ne mora da se brine, jer se na kraju putovanja automatski skida sa kartice 8,5 evra po danu kao tips, a on je bio više nego zaslužen.

Kruzer Splendida ima ukupno 1.637 kabina za putnike, od kojih je većina sa balkonom. Topla preporuka je da se iznajmi upravo takva kabina, jer teško se može opisati doživljaj posmatranja mora i uplovljavanja u luku u rano jutro sa sopstvenog balkona, a pogotovo tokom noći kada je sve oko vas sablasno crno dok je jedini zvuk koji se čuje huk talasa i vetra. Ako imate sreće da boravite u Yacht clubu, gde će vas svakodnevno oduševljavati sitnim gestovima pažnje, poput donošenja novina, kolačića i slično, onda će vam se kao i nama tih sedam dana učiniti prilično nestvarnim. Sve kabine na brodu su sa kupatilom sa kadom, imaju TV, telefon, sef, mini-bar i mogućnost internet priključka. Udobnost, toplina i komfor koje možete da očekujete u nekom od najluksuznijih hotela ovde se podrazumevaju.

Naša prva luka bila je Čivitavekija. Dok ste na brodu imate mogućnost da birate između nekoliko tematskih ekskurzija za sledeći dan. Za koju god da se odlučite, dobićete odlično organizovano sažeto upoznavanje grada i njegovih znamenitosti. S obzirom na to da je na brodu u svakom trenutku više od 3.000 gostiju, zaista je fascinantan način na koji su organizovana iskrcavanja i ukrcavanja, kao i pomenute ekskurzije. Nažalost, njihova cena nije baš prijemčiva i kreće se od oko pedeset do preko stotinu evra po osobi za jednu ekskurziju. Pristajanje u Čivitavekiji se organizuje zbog obilaska Rima, koji je na oko sat vremena od luke. Za snalažljivije uvek postoji mogućnost samostalnog organizovanja obilaska grada, a za dolazak do centra od pristaništa možda je najbolje i najsigurnije odabrati taksi.

Hol stepenice_p1_resizeŽivot na brodu praktično počinje u popodnevnim časovima, kada se putnici vrate iz obilaska grada. Na ovakvim putovanjima ne postoji nikakva mogućnost da ćete ostati gladni, jer osim standarnih a la carte restorana u kojima se služe obroci u unapred predviđeno vreme, postoji bife koji je otvoren dvadeset sati dnevno i u kojem u svako doba dana možete da odaberete nešto primamljivo. Bife je dugačak gotovo osamdeset metara i ne postoji mogućnost da ne pronađete nešto po svom ukusu. Na brodu je nekoliko a la carte i tematskih restorana: La Reggia, koji se prostire na dva sprata, panoramski restoran Villa Verde, meksički Santa Fe i L’Olivo, mediteranski restoran predviđen za goste Yacht cluba. Naravno, nismo mogli da odolimo iskušenju i naš izbor je svake večeri bio L’Olivo. Vinsku mediteransku turu prati i besplatni paket vina iz zemalja koje se obilaze, tako da smo svakog dana imali mogućnost da probamo neko novo italijansko, špansko ili francusko vino. Na nas je poseban utisak ostavilo belo vino sa Sardinije Canayli, iz apelacije Vermentino di Gallura i desertno vino Passito di Pantelleria sa Sicilije. Vinsku listu ovog restorana čini oko stotinu etiketa, a po rečima glavnog sommeliera Massima Migliorina, gosti najčešće biraju italijanska vina. Za svaki obrok u ponudi su po dva predjela, čorba ili supa, pasta ili rižoto, dva glavna jela i nekoliko deserata. Prema našem uverenju, sva jela koja smo probali zaslužuju da budu na meniju bilo kog vrhunskog restorana bilo gde na svetu. Ukoliko naručite jastoga, foie gras, rižoto sa tartufima ili biftek, zasigurno nećete pogrešiti, ali ako tražite nešto manje kalorično, svakog dana je u ponudi i dijetalni meni uz koji tačno znate koliko kalorija ima svako jelo. Kako kaže glavni kuvar na brodu Splendida, Vincenzo Galano, meni se u restoranima na brodovima menja sezonski – zimi i leti, i to zbog dostupnosti namirnica. Ali, zavisi i od gostiju, jer u pojedinim periodima godine očekuju se veće količine turista iz pojedinih zemalja, pa se meni prilagođava njima. Kada smo ga upitali koja je razlika u kreiranju menija i pripremi hrane između restorana na kruzeru i drugih restorana, Vincenzo je rekao: „Jedina razlika je u broju gostiju. Meni je unapred definisan od strane uprave i nema mnogo prostora za eksperimentisanje i kreativnost. Kreira se u zavisnosti od sezone, odnosno dostupnosti namirnica. Na brodu imamo i neke tematske restorane i u njima možemo da budemo kreativniji. Ovde imamo meksički restoran, na drugim brodovima imamo italijanske, azijske, to su restorani u kojima više možemo da se igramo. U ostalima moramo da se držimo standarda. Meni je u istoj luci svaki put isti. To je standard koji je napravljen na kopnu, a mi ga ovde primenjujemo.“

Klavir_p1_resizeTokom našeg putovanja pretežno je bila zastupljena mediteranska kuhinja, ali se u zavisnosti od itinerera, odnosno oblasti u kojima brod plovi, menja i prilagođava meni (kruzeri koji plove Karibima svakako imaju u ponudi drugačiju hranu od onih koji plove Severnim morem).

Nakon Čivitavekije nastavili smo da polovimo italijanskom obalom do Sicilije i Palerma, gde je najjači utisak ostavila kapela Palatina, crkva u središnjem delu kraljevske palate, sa predivnim zlatnim mozaicima, kao i katedrala Monreal. Sledeće uplovljavanje bilo je u Tunis, glavni grad istoimene zemlje. Ovde ćete imati priliku da obiđete ostatke drevne Kartagine, prošetate gradićem Sidi Bou Said sa karakterističnim plavo-belim kućama, naučite kako da prepoznajete prave rukotvorine od onih jeftinih iz masovne proizvodnje, ali ćete nažalost i ovde imati utisak da ste uskraćeni za vreme, jer se vreme povratka na brod vrlo brzo približi.

Do sledeće luke, Barselone, dele vas dve noći i ceo dan putovanja, pa to vreme možete da iskoristite za neku od zabava koje organizuje brojna posada broda. Naša preporuka je vinski bar L’Enoteca, ali nikako ne treba propustiti ni odlazak u barove L’Espresso, La Prua, The Purple Jazz Bar, Sports Bar, La Piazzetta ili neki od otvorenih barova ukoliko to vreme dozvoljava. Tokom večernjih sati podrazumeva se malo elegantnija toaleta, a svakog dana ćete u sobi zateći brošuru u kojoj pored svih obaveštenja u vezi sa sutrašnjim uplovljavanjem u luku, večernjim programom i drugim informacijama, možete videti i koji je preporučeni dress code za to veče. Gosti se uglavnom pridržavaju toga, tako da vam se neće desiti da odskačete od drugih ukoliko ste više ili manje elegantni. U svim barovima je živa muzika, a u The Aft Loungeu se svake večeri organizuju raznovrsne animacije: karaoke, kvizovi, plesovi… Uveče se svakog dana organizuju različite predstave u pozorištu, uglavnom muzičkog karaktera i neretko se dešava da je gotovo svih 1.600 sedišta ispunjeno do kraja. Za one željne adrenalina tu je kazino Royal Palm sa mnogobrojnim slot-mašinama, ruletom, pokerom…

Restoran La Reggia2_p1_resizeAko krenete na ovu turu leti, onda je očekivano da dobar deo dana provedete kupajući se i leškareći kraj otvorenog bazena, ali nećete ni zimi biti uskraćeni za taj ugođaj jer postoji i bazen sa pokretnim krovom – L’Equatore. Za relaksaciju je predviđen spa-centar Aurea sa salonima za ulepšavanje, saunama, turskim kupatilom, fitnes centrom, solarijumom, centrom za jogu i raznim terapijama i kupkama. Na ovom kruzeru neguje se i komponenta porodičnog odmora – najmlađima je namenjen prostor Il Polo Nord sa animatorima, a oni nešto stariji mogu uveče da se zabave u diskoteci Liquid Disco na poslednjem spratu broda.

Obilazak Barselone nakon celodnevne plovidbe nama je prijao utoliko više što smo imali priliku da obiđemo poznatu vinariju Torres u neposrednoj blizini ove Katalonske prestonice. Sledeća destinacija bila je francuska luka Marsej koja zaista zaslužuje, kao i svi prethodni gradovi, više sati obilaska, ali nažalost na ovakvim putovanjima vreme je limitirano. Brod sa preko 3.000 putnika i 1.300 članova posade ne može da čeka.

Ako volite putovanja, a pritom ne želite mnogo da planirate i razmišljate o standardnim dnevnim potrepštinama i organizaciji, odabir kruzera je onda prava stvar. Nama je ovo putovanje bilo nešto potpuno novo i osvežavajuće. U svakom slučaju, vredi probati.

 

MSC je italijanska kompanija koja ima ukupno 12 kruzera i apsolutni je lider na svetu u krstarenju po Mediteranu. Zapošljava oko 12.000 ljudi i prisutna je u 45 zemalja sveta. Splendida je jedan od najvećih brodova u MSC floti i izgrađen je 2009. godine. Osim Mediteranom, plovi se i po Karibima, Ujedinjenim Arapskim Emiratima, Južnom Amerikom, Južnom Afrikom, Severnom Evropom, Kanarskim ostrvima, a u ponudi je i specijalna tura od Dubaija, preko Indije, Šri Lanke, Tajlanda, Malezije, Singapura, Indonezije, do Australije.

 

Ekipa magazina Wine Style je tokom krstarenja imala priliku da poseti vinariju Torres u Španiji u blizini Barselone. Ova čuvena vinarija je osnovana 1870. godine i za njen uspeh i kvalitet zaslužno je pet generacija porodice Torres. Osim u Španiji, ova vinarija posluje i u Čileu i Kaliforniji, gde su kasnije osnovane. Vinarija ima ukupno oko 1.300 hektara vinograda i izvozi vina u više od 140 zemalja sveta. Odlično organizovana tura, najpre u voziću u kojem možete da slušate priču o vinariji na odabranom jeziku, a zatim šetnja kroz vinograde i testiranje vina u degustacionim salama, navela nas je da kupimo nekoliko etiketa, od ukupno 26 koliko ih vinarija proizvodi. Osim vina, u ponudi su brendiji i maslinova ulja.

 

Domaća agencija u kojoj možete bukirati putovanje MSC-om jeste Supernova Travel u Beogradu, Majke Jevrosime 29, www.supernovatravel.rs.