Broj: Piše: Foto:

IMG_0035Upoznali smo ga kao autora dramskih tekstova i jednog od scenarista Indeksovog radio-pozorišta, kasnije i kao kolumnistu u brojnim dnevnim listovima i magazinima. Spisateljski opus započeo je knjigom za decu Bića o kojima malo znamo, a nastavio ga je nedavno objavljenom knjigom za one starije Gde smo ono stali? U međuvremenu, Voja Žanetić više od dve decenije svoju kreativnost uspešno plasira u advertajzingu; on i njegova marketinška agencija Mozaik sakupili su mnoga ugledna priznanja za svoje reklamne kampanje.

Ovaj originalni, lucidni hroničar današnjice, koji hirurški preciznim i duhovitim komentarima secira suštinu naše svakodnevice, za Wine Style odgovarao je na neka ozbiljna i ona manje ozbiljna pitanja

 

Da li je medijska scena Srbije danas tužna ili smešna?

Da nije tako tužna, bila bi mnogo smešnija.

U Vašem indeksu najviše je bilo kojih ocena?

Desetki, ali su se jako dugo držale bez zaključne ocene. Trebalo mi je mnogo vremena da diplomiram, život mi je davao desetke kojima nisam uspevao da odolim.

Omiljeni skeč iz Indeksovog pozorišta?

Mi kao Indijanci u rezervatu, a iz predstave Tamo daleko je sunce, to kad su u pitanju izvođenja pred publikom u salama. A iz radijskih epizoda volim skeč u kome novinaru intervju daje srpski nosač aviona, jedan malo jači čovek koji mora da nosi naše avione jer nemaju kerozina, pošto vojska nema pare.

Koliko današnjica nudi materijala za neki novi komad Indeksovog pozorišta?

Taman onoliko koliko je potrebno da Mićko Ljubičić i ja sastavimo jedan igrokaz koga ćemo početi da izvodimo u ovoj godini, veoma uskoro.

Vaši omiljeni domaći satiričari su?

Dvojica mnogo većih no što naziv satiričar pokriva: Kovačević i Nušić. A najlepše me je nasmejavao Branko Ćopić. Ne potpada pod ovo pitanje, ali red je da ga pomenem.

Najbolja marketinška kampanja vaše agencije bila je?

Ne mogu da se odlučim između dve. Kampanja za toleranciju – „Da komšiji krava bude živa i zdrava“ i kampanja za Mlekaru Subotica, sa neponovljivim sloganom „Godinama godi nama.“

Najkvalitetnije osmišljena politička kampanja na ovim prostorima bila je?

„Pošteno. Đinđić. Demokratska“.

Najbolja komedija svih vremena je?

Za mene Kvaka 22, samo što je ona mnogo više od toga.

Najbolji komičar svih vremena je?

Čaplin. I nikada niko neće biti bolji.

Naš najduhovitiji političar je?

Molim Vas da preskočimo ovo pitanje. I možete slobodno da objavite ovu molbu.

Kada biste dobili potpuno odrešene ruke, kako biste kreirali predizbornu kampanju za nekog domaćeg političara?

Tako da bi on na kraju poželeo da mi ruke više nikada ne budu odrešene.

Gusle ili minimal tehno?

Nemojte mi to odvajati.

Dikens ili Šekspir?

Tom Stopard, kad smo već na engleskom govornom području.

Kada idete na utakmice sa namerom da pravite incidente, koju tribinu birate – one bliže golu ili one sa strane?

Najradije bih napravio incident u centralnoj loži, kad bih imao hrabrosti.

Šta bi Srbija trebalo najviše da ističe u promotivnim turističkim kampanjama?

Ekscentričnost onih koji bi nas posetili.

Zašto Vas još uvek nema u nekom rijaliti šou-programu i da li mislite da biste bili atraktivan učesnik?

Nemam dobar nadimak, ni dobro naoružanje. Kad budem imao, to će biti velika atrakcija, pogotovo ovo drugo.

Koliko komedije, a koliko tragedije na ovim prostorima možemo da očekujemo u našoj bližoj budućnosti?

Ni više ni manje no u našoj bližoj i daljoj prošlosti. Kad ti neko da ovo mesto na geografskoj karti i ovaj mentalitet u glavi, spoj je uvek atraktivan.

Delboj ili Rodni?

Ja volim dedu i ujaka Alberta.

Šta mislite o praksi da se u domaćim vinskim reklamama često u prvi plan ističu pojmovi „čežnja“,„žudnja“, „strast.“.. Kako Vi shvatate takve poruke –vino kao afrodizijak, eliksir za švaleraciju ili kao nešto treće?

Sve je bolje od „Muškarci znaju zašto“.

Kako Vam se sviđa vampirski pristup u kojem se vino predstavlja kao krv konja, medveda i drugih životinja?

Kao komercijalniju i dehumanizovaniju verziju načina kako se vino predstavlja u crkvi.

Koji pristup u reklamiranju vina biste Vi odabrali?

Mislim da nije u redu da Vam posle ovog intervjua šaljem fakturu.

Boca vina koju ne možete da izbrišete iz sećanja i/ili situacija u vezi sa vinom?

Skupo vino koje sam dobio od svoje supruge da proslavim međunarodnu nagradu i koje sam razblažio vodom iz česme, jer najviše na svetu volim bevandu. Dan danas to nisam zaboravio, jer ona nije zaboravila.

Gde smo ono stali?

Na Vašem poslednjem pitanju, inspirisanom nazivom moje kolumne i knjige; a i na mom poslednjem odgovoru, inspirisanom željom da čitacu omogućimo da ide dalje u prelistavanju Vašeg magazina.