Broj: Piše: Foto:

Na izvoru humanosti

Julija Žigić, senior brend menadžer u kompaniji Coca-Cola, godinama unazad brine o razvoju vode Rosa i NeXt sokova i stoji iza nekih od najprepoznatljivijih i najuspešnijih markentiških kampanja u Srbiji. Po obrazovanju je ekonomista, a MBA studije završila je na CEU u Budimpešti. Ljubitelj je prirode i zdravog života, ali istovremeno je i veliki hedonista

 

Zemlja dobre vode

Ponuda flaširanih voda u Srbiji je veoma bogata, prvenstveno zahvaljujući izuzetnim vodnim resursima naše zemlje. Tokom poslednje dve decenije tržište je značajno poraslo i činjenica je da iz dana u dan ono ide ukorak sa svetskim trendovima. Domaći potrošači se sve više okreću flaširanoj vodi i svesniji su značaja hidracije. Istovremeno, na tržištu postoje izvorske vode, među kojima je i Rosa, kao i niskomineralne, mineralne i visokomineralne vode, što govori o bogatsvu ponude. Uopšteno govoreći, Srbija može da se pohvali veoma širokom ponudom flaširanih voda. U poređenju su razvijenim zemljama Evrope, potrošnja flaširane vode po glavi stanovnika je niža, što je uslovljeno nižom kupovnom moći i zadovoljavajućim kvalitetom vode sa česme.

Voda dobre nade

Rosa je domaći brend koji je u Srbiji, od pripajanja Coca-Cola sistemu 2005. godine, doživeo izuzetan uspon. Primenili smo našu svetsku ekspertizu i to je u kombinaciji sa izuzetnim kvalitetom proizvoda bila, mogu slobodno da kažem, pobednička kombinacija. Lično sam veoma ponosna na to što smo upravo na primeru Rose na tržištu Srbije primenili eko plant bocu, koja sadrži 30 odsto materijala biljnog porekla. Upravo ova odluka je, između ostalog, doprinela da prvi u Srbiji dobijemo European Water Stewardship Zlatni sertifikat, priznanje za poštovanje najviših standarda u zaštiti životne sredine i očuvanje vodnih resursa. Ovo su značajna priznanja, ali moram da istaknem da mi u Rosa timu najveću satisfakciju doživljavamo kada, zajedno sa potrošačima, podržavamo bebe i roditelje širom Srbije, kroz tradicionalne društveno-odgovorne kampanje. Nastavićemo da osnažujemo brend i da još čvršće budemo uz ono što je važno – porodice i budućnost dece, jer je upravo naša suštinska opredeljenost da budemo uz građane Srbije ključna za uspehe koje postižemo. Mogu slobodno da kažem da je Rosa svoje uspehe utemeljila upravo na iskrenoj i posvećenoj podršci bebama i porodicama širom Srbije. Od 2010. godine Rosa je uz prevremeno rođene bebe i njihove roditelje, i to kroz podršku otvaranju banaka humanog mleka u Beogradu, Novom Sadu i Kragujevcu. Tokom 2015. godine smo, takođe uz podršku Ministarstva zdravlja, nastavili da budemo uz porodice kroz podršku otvaranju Rosa škola roditeljstva. Do sada smo otvorili pet škola i to u Vranju, Kuršumliji, Ubu, Požarevcu i Surdulici, a u ovoj godini planiramo otvaranje u još pet gradova. Do sada smo podržali oko 2.000 beba i njihovih roditelja, pružajući podršku porodicama u najranjivijem periodu roditeljstva. Ponosni smo na to što nam se mame i tata iz ovih gradova uveliko javljaju i govore da su im stručni timovi iz Rosa škola sjajna podrška i to je za nas najveće priznanje. Ipak, naša misija je uspešna zahvaljujući velikoj podršci građana, jer sredstva za otvaranje škola prikupljamo od prodaje vode Rosa, tako da su škole zajednički uspeh svih nas.

Osvajanje HoReCa sektora

Rosa je lider na tržištu negaziranih voda i beleži sjajne rezultate iz godine u godinu. Ona je najomiljenija voda među domaćim potrošačima i u poslednjih pet godina ostvarili smo rast tržišnog učešća od preko šest odsto. To je u kategoriji voda izuzetan rezultat, iza kog stoje velika ulaganja u razvoj brenda, a koja se vrlo pažljivo definišu, imajući u vidu same karakteristike vode. Takođe, 2016. godina je za nas bila veoma značajna jer smo na tržište plasirali staklenu ambalažu namenjenu HoReCa sektoru. Moderan dizajn boce, diverzifikacija pakovanja i adekvatna komunikacija dovele su do toga da i u ugostiteljskom segmentu napravimo veliki iskorak. Ostvarili smo rast od 7.69 odsto u odnosu na period pre lansiranja, a nova staklena boca je prepoznata kao jedna od najlepših na tržištu. Odlučili smo da dizajn boce treba da bude visoko stilizovan, pa ga i ugostitelji i potrošači percipiraju kao premijum proizvod. Tako smo postigli da naši HoReCa partneri u svojoj ponudi imaju vodu sjajnog kvaliteta, koja je već dobro pozicionirana, ali koja je u modernom, pročišćenom pakovanju prepoznatljivog i dopadljivog dizajna. To je pravac kojim ćemo da nastavimo da idemo, a u ovoj godini ćemo da budemo posvećeni širenju mreže ugostiteljskih objekata, uz još neka iznenađenja. Zahvaljujući bogatom iskustvu kompanije Coca-Cola širom sveta, imamo priliku da na dnevnom nivou sagledavamo trendove i promene i to nam daje prednost da lakše planiramo i predviđamo dešavanja, ali i da budemo lideri promena u Srbiji. Na tragu toga, uvideli smo priliku da Rosu učinimo blago modernijom i da joj damo novi izgled u HoReCa segmentu, kako bi bila neodvojivi deo fine dining koncepta. S druge strane, kada je maloprodaja u pitanju, konstantno inoviramo našu ambalažu, primenjujemo najnovija ekološka rešenja i to se pokazuje kao uspešan koncept.

Plodovi timskog rada

Coca-Cola je akronim kojeg prepoznaje 95 odsto stanovništva planete. Takav uspeh temelji se na neprekidnom ulaganju u brend, a taj model primenjen je i na ostale brendove iz bogatog portfolija kompanije. Tako je i kada je voda u pitanju – svetske prakse i inovacije primenjujemo na lokalnim tržištima. Ipak, neophodno je poznavanje domaćeg tržišta, ponašanja i preferencija potrošača, kao i poznavanje šireg konteksta. Adekvatan brend menadžment se upravo i ogleda u određivanju najefikasnije strategije, koja s jedne strane prati standarde koje kompanija postavlja na globalnom nivou i adekvatnog uklapanja u lokalne prilike s druge strane. Pokazalo se da smo to do sada, kao tim, dobro radili i sigurna sam se da će tako da bude i ubuduće.

 

Sasvim lično

Veliki sam ljubitelj domaće kuhinje i domaćih delikatesa, koje porodično tradicionalno pripremamo. Uz dobru hranu svakako idu i dobra vina, a moj izbor su sovinjon blan, šardone i rizling. Potičem iz vinskog kraja, Baranje, tako da se i u mojoj porodici nekada proizvodilo vino. Tu tradiciju konzumiranja vina negujemo i danas, a sebe bih pre svrstala u velikog poštovaoca i ljubitelja, nego eksperta. Slobodno vreme provodim sa porodicom i prijateljima i trudimo se da se što češće okupljamo i družimo uz dobru hranu i vina.

Veliki sam ljubitelj prirode, tako da slobodno vreme rado provodim na padinama Fruške gore, a s obzirom na to da je slobodnog vremena malo, to je luksuz koji sebi s vremena na vreme mogu da priuštim.