Broj:

Novogodišnji praznici dolaze, pa valja kupovati poklone. Vino je oduvek bilo jedan od adekvatnijih i univerzalnijih izbora, a poslednjih godina sve izraženiji trend je poklanjanje domaćih vina.

Da bismo vam delimično olakšali izbor, predstavljamo listu srpskih vina koja su obeležila 2016. godinu. Neka od njih kvalitetom vina, neka i propratnim detaljima – zanimljivim etiketama, pakovanjima, pričom koja ih prati, imidžom koji su stekla na tržištu – uglavnom, svako od predstavljenih vina jedno je od onih o kojima se ove godine pričalo.

 

DOBRA GODINA

Vinarija TEMET, Jagodina

berba 2011.

Imidž ozbiljne vinarije Temet je izgradio Pinot grigiom, potvrdio ga je Ergom, a vinom Dobra godina etablirao se u segmentu premijum vina. Ova kupaža sorti cabernet franc (50%), cabernet sauvignon i merlot po 25%, prilično neobične za srpske prilike, nakon dve godine odležavanja u barik buradima i isto toliko u boci premijerno je predstavljena krajem prošle godine, a publika ju je vrlo brzo prepoznala.

Premijum kvalitet ove kupaže u bordoškom maniru prati i premijum cena, dakle – vino za ozbiljnije poznavaoce.

Prosečna maloprodajna cena: 8.000 dinara; 0,75 l

 

BONACA GOLD

Vinarija ALEKSIĆ, Vranje

berba 2012.

U duhu svog pažljivo građenog identiteta kao „Ženske vinarije“, harizmatične sestre Aleksić predstavile su nedavno svoju najnoviju kolekciju – Bonaca Gold je nadogradnja već postojećeg vina Bonaca, jedan ozbiljan chardonnay fermentisao u barik buradima, s tim što je u novom izdanju oplemenjen komadićima 24 karatnog zlata. Elegantna, softi vinska kreacija, istovremeno snažnog karaktera.

Univerzalan, vrlo zgodan poklončić i za prosečnog konzumenta i za ozbiljnog poznavaoca.

Prosečna maloprodajna cena: 3.800 dinara; 0,75 l

 

JUBILEJ – CABERNET SAUVIGNON RESERVE

Podrum RADOVANOVIĆ, Krnjevo

berba 2012.

U susret jubileju povodom 25 godina od osnivanja vinarije, Mija Radovanović, inače poznat kao čarobnjak kabernea, odlučio je da ode najdalje što može. Vino Jubilej, čist cabernet sauvignon, odležavalo u kombinaciji novih barik buradi od francuskog, srpskog i američkog hrasta, pokazalo je svu raskoš i snagu srpskog kabernea. Vrlo stilizovan dizajn boce, specijalno urađen za ovu priliku, fino je propratio značaj jednog ovakvog vina.

Vrhunski kvalitet, cena kakva mu i priliči, preporučuju ga kao ozbiljan poklon za jednog iskusnog i prefinjenog ljubitelja vina.

Prosečna maloprodajna cena: 7.000 dinara; 0,75 l

 

CHARDONNAY

Vinarija LASTAR, Rekovac

berba 2015.

Prilično osveženje na domaćoj sceni, vinarija Lastar odmah je najavila velike ambicije. Čista, sortna i karakterna vina pravac su kojim je krenula, a njihov Chardonnay još jedan je dokaz da je i u Srbiji moguće preslikati karakter podneblja na vino. Odležavalo u novim francuskim barik buradima, u proseku pet meseci, ovo vino reflektuje stil punih burgundskih chardonnaya.

Bez velikih pretenzija u smislu fascinacije cenom i ekskluzivnošću, ovo vino namenjeno je onima koji se rukovode kriterijumom „odnos cena-kvalitet“. U tom smislu, prilično dosta muzike za malo para.

Prosečna maloprodajna cena: 1.050 dinara; 0,75 l

 

TIPIK

Vinarija DO KRAJA SVETA, Kovilj

berba 2008.

Vinarija Do kraja sveta dugo je prisutna na tržištu, ima soju brojnu publiku, najviše privučenu linijom sortnih vina Selekcija. Njihova najnovija kreacija Tipik, kupaža cabernet sauvignona i merlota, ozbiljan je iskorak i dokaz da ova kuća kvalitetom vina može da ode prilično daleko. Magnum boca u koju je spakovano ovo zrelo i karakterno vino, etiketa drugačija od ostalih za ovu vinariju, kao i mali poetski pasaž koji je prati, posveta su vlasnika vinarije njihovom preminulom kolegi i prijatelju.

Ozbiljan kvalitet po podnošljivoj ceni preporučuje ovo vino kao poklon onima koji od vina traže nešto više od samog pića, recimo neku poetiku iza etikete. Jedno od onih vina koja pričaju.

Prosečna maloprodajna cena: 3.500 dinara; 1,5 l

 

FRUŠKAĆ

Vinarija FRUŠKOGORSKI VINOGRADI, Fruška gora

berba 2015.

Vinarija Fruškogorski vinogradi ponovo je na sceni, a novi turnus započela je zanimljivom serijom laganih, voćnih mladih vina pod zanimljivim nazivom Fruškać, koji asocira na poziciju vinograda ove vinarije. Moderan dizajn, vrlo prilagođen ciljnoj grupi kupaca, koji prati i adekvatan stil vina, doprineli su da ova vesela vinska družina postane vrlo popularna za prilično kratko vrme. Tim Fruškaća čine: Beli (kupaža – sauvignon blanc, pinot blanc i riesling italico), Roze (kupaža – merlot i pinot noir) i Crveni (merlot).

Dosta pozitivne energije u nastupu ove ekipe, koja najčešće nastupa u super i hipermarketima, preporučuju je kao adekvatan poklon za konzumente vina iz kategorije „vina za svaki dan“.

Prosečna maloprodajna cena: 350 dinara; 0,75 l