Ovogodišnji 56. Bitef biće održan od 23. septembra do 2. oktobra. Devet predstava iz Meksika, Nemačke, Ujedinjenog Kraljevstva, Francuske, Belgije, Slovenije i Srbije biće prikazane pod  sloganom festivala Mi – junaci rada svog.

Prema rečima umetničkog direktora festivala, Ivana Medenice, kao glavnu temu ove godine Bitef postavlja pitanje rada u savremenom društvu, boreći se za njegovo dostojanstvo. Odatle i slogan u vidu rečitih stihova iz jugoslovenske proleterske Pesme radu.

Devet predstava iz glavnog programa festivala tretiraju temu rada u različitim oblicima.

Ljubav, možda i najveći hit ovogodišnjeg Bitefa, pruža nam panoramu života u britanskom svratištu u kojem je grupa nesrećnika završila zbog gubitka domovine, stana i/ili – posla. U sjajnoj glumi vrhunskih britanskih dramskih umetnika, koje je okupio reditelj Aleksander Zeldin, moći ćete da uživate 30. septembra u 21 i 1. oktobra u 17 i 21 u Plavoj hali Luke Beograd.

Tihuana priča o meksičkim fabričkim radnicima koji ne mogu da prežive na minimalcu. Autor i solo izvođač predstave je Lazaro Gabino Rodrigez koji se, navodno, pod lažnim identitetom zaposlio u jednoj fabrici i pokušao da šest meseci živi na minimalnoj dnevnici od oko jednog evra.Predstava je na programu 26. septembra u 21 na Sceni „Raša Plaović” Narodnog pozorišta u Beogradu.

Gardien Party bavi se sudbinama pripadnika obezbeđenja u muzejima, među kojima ima istoričara umetnosti koji nisu uspeli da nađu posao u profesiji ili profesionalnih igrača koji su morali da prekinu karijeru zbog povrede. Francuski autori Muhamed el Hatib i Valeri Mrežan izvode na scenu šestoro čuvara svetskih muzeja koji će u Istorijskom muzeju Srbije 26. i 27. septembra od 19 ispričati našoj publici svoje ispovesti.

Dr Auslender (Made for Germany) ima za temu masovni egzil srpskih lekara i drugih zdrastvenih radnika u Nemačku. Autentične izjave ljudi koji su otišli ili se spremaju da odu „preko” dramaturški su obradile Tanja Šljivar i Mina Milošević, a glume ih Aleksandar Đinđić, Olivera Guconić, Željko Maksimović i Dragana Varagić u režiji Bojana Đorđeva. Ova predstava, produkcija Bitef teatra i JDP, biće izvođena od 27. do 29. septembra u 19 u Amfiteatru Instituta za anatomiju Medicinskog fakulteta.

Posebnu celinu čine predstave koje se bave pitanjem rada u samim izvođačkim umetnostima.

Plesni komad svaki pokušaj će se završiti skršenim telima i slomljenim kostima belgijskog koreografa Jana Martensa višeslojni je esej o prirodi savremenog plesa, čiji je bitan aspekt sam fizički rad. Sedamnaestoro plesača različitih godina (18-71), porekla i profesionalne istorije pokreću pitanja plesa kao fizičkog rada, značaja ličnosti i izgleda plesača, odnosa tela i društveog poretka… Ovim komadom Bitef će biti svečano otvoren 25. septembra u 20 na Sceni „Ljuba Tadić” JDP-a.

Svet bez žena je još jedna domaća predstava, koprodukcija Bitefa i Centra za kulturnu dekontaminaciju (CZKD), u kojoj Maja Pelević i Olga Dimitrijević preispituju zastupljenost i, uopšte, položaj žena u domaćem pozorištu. Na programu je od 27. do 29. septembra u 21 u CZKD.

Slovenka Nina Rajić Kranjac u svom komadu Solo analizira profesionalnu perspektivu jedne mlade i uspešne rediteljke u maloj sredini i „muškoj profesiji” i, uopšte, slovenačke pozorišne okolosti. Sa još troje izvođača, Nina će izaći pred publiku Bitefa 29. i 30. septembra u 18 u Starom matrezu Luke Beograd.

Predstava Krize uglednog slovenačkog reditelja Žige Divjaka svesno je ostavljena za sam kraj 56. Bitefa, napominje Medenica, jer širi tematski okvir glavnog programa: ne tretira samo društvene probleme povezane s radom već i filozofski fenomen krize kao takve. Ovom se fenomenu prilazi iz više perspektiva; pored negativnih aspekata krize ukazuje se i na one druge, potencijalno stimulišuće, te tako, posle tematski pretežno sumorne selekcije, ipak pružamo neko svetlo na kraju tunela. Krize su na programu 30. septembra u 18 i 1. oktobra u 20 u Bitef teatru.

Više o predstavama, kupovini ulaznica i ostalim informacijama možete saznati na zvaničnom sajtu festivala:  festival.bitef.rs