Povratak glamuroznog kralja brzine
Godine 1956, nakon 47 godina proizvodnje vrhunskih automobila i posle deset godina borbe za opstanak, fabrika u Molsheimu prekinula je proizvodnju. Danas, 50 godina kasnije, “Bugatti” ponovo radi i ponosno predstavlja jedan od svojih najluksuznijih modela ikada napravljenih – bugatti veyron 16.4.
Još od vremena Ettorea Bugattija automobili proizvedeni u Molsheimu predstavljaju svojevrsna i neprolazna remek dela. Uostalom, „Bugatti“ je proizveo neke od najbržih sportskih automobila u istoriji i do danas zadržao unikatni imidž. Veyron 16.4 je model koji u potpunosti oslikava duh i tradiciju „Bugattija“, ali isto tako, okrenut savremenim konceptima automobilske industrije – nesvakidašnje karakteristike, brzina i aerodinamika u potpunom su skladu sa perfektno stilizovanim Bugattijevim enterijerom.
Po svojim karakteristikama veyron 16.4 ne može da se poredi ni sa jednim sportskim serijskim automobilom. Maksimalna brzina od 407,5 km/h, 1001 konjska snaga, ubrzanje od 100 km/h za 2,5 sekunde, samo su neki od pokazatelja veyronove superiornosti. Za to velike zasluge pripadaju i „Bugattijevom“ perfektno konstruisanom sedmostepenom, sekvencionalnom menjaču, koji ravnomerno, od samog kretanja pa do postizanja maksimalne brzine, prenosi snagu motora na sva četiri točka. Velika snaga automobila uslovila je da se pri konstrukciji automobila posebna pažnja pokloni stabilnosti i aerodinamici automobila. Osećaj sigurnosti i stabilnosti postignut je savršeno usklađenim dimenzijama automobila, posebnim setom guma koje je konstruisao „Michelin“, kao i precizno dizajniranim spojlerima.
Izuzetnost bugatti veyrona 16.4 ogleda se i u dizajnu enterijera; postignut je potpuni sklad funkcionalnosti i lepote, sportskog duha i elegancije. Instrument tabla dizajnirana je u duhu „Bugattijevih“ slavnih trkačkih modela iz prošlosti, a nasuprot tome su moderni i luksuzni elementi, poput sedišta od najkvalitetnije kože, ili vrhunskih audio sistema, koje je konstruisao Dieter Burmester, berlinski proizvođač vrhunske HI-FI opreme.
Bugatti veyron je najskuplji i drugi najbrži serijski model automobila na svetu. Ime je dobio po Pierre Veyronu, koji je pobedio 1939. godine na trci „24 sata Le Mana“, vozeći upravo za „Bugattijev“ tim. Prvi put predstavljen je 2005. godine na sajmu u Tokiju, a planirana proizvodnja, danas pod okriljem „Volkswagena” (vlasnika kompanije) i “Bugattija”, za period od pet godina iznosi svega oko 300 automobila.
Osnivač kompanije „Bugatti“ bio je Italijan Ettore Bugatti. Svoju strast prema automobilima ispoljio je još u mladosti, kada je radio u fabrici bicikala. Kao sedamnaestogodišnjak, 1898. godine on konstruiše svoj prvi motorizovani tricikl, kojim već sledeće godine učestvuje na trci Pariz – Bordo, a tri godine kasnije predstavlja i svoj prvi automobil kojim osvaja zlatnu medalju na sajmu u Milanu. Nakon nekoliko neuspelih pokušaja sklapanja partnerstava sa drugim kompanijama, Ettore napokon sam osniva svoju fabriku u gradiću Molsheimu u Nemačkoj. U januaru 1910. godine stižu prve mašine za njegovu fabriku i te godine proizvedeno je pet automobila i svih pet je prodato iste godine. Slede veliki uspesi na Grand Prix trkama, a zatim i Prvi svetski rat koji mu donosi nove projekte na izradi avionskih motora. Zahvaljujući tome, Ettoreova fabrika ubrzano se razvija i dostiže vrhunac 1926. proizvodnjom najskupljeg i najluksuznijeg automobila svih vremena – “Royala”. Nažalost, ovaj legendarni automobil pojavio se na tržištu u pogrešno vreme, baš u momentu kada je svet ušao u period “Velike depresije”; samo tri ovakva automobila su prodata, što je gotovo uništilo Ettoreovu fabriku u Molsheimu. Slede godine oscilacija na polju finansija, i to sve do kraja Drugog svetskog rata koji je doneo i potpuni krah Bugattijeve fabrike. Avgusta 1947. godine Ettore Bugatti preminuo je u Parizu.
Leave A Comment