Adam Henkell započeo je pre skoro dva veka priču o jednom od najpoznatijih nemačkih vinskih imena. Istorija nemačke vinarije Henkell&co, koja danas posluje kao vrlo gabaritna vinska grupacija, svake godine dobija svoja nova poglavlja. Penušavci pod etiketom Henkell&co danas se prodaju u petnaest miliona boca godišnje u više od stotinu zemalja širom sveta, a ovaj brend čvrsto drži poziciju jednog od lidera u segmentu vinskih mehurića
Inspirisan onim što je video kao francuski životni stil, Adam Henkell odlučio je da sa svojim poslovnim partnerom osnuje vinariju pod nazivom Henkell&Cie. Realizacija je ubrzo usledila, pa su se 1832. godine pojavila prva vina iz ove vinske kuće u Majncu u Rajnskoj oblasti, a čiji je jedini vlasnik Adam postao samo sedam godina kasnije. Vina su naišla na dobar prijem kod publike, pa je rasla iz godine u godinu. Ohrabren ovim uspehom i vođen željom za inovacijama, Adam Henkell 1857. godine započinje proizvodnju penušavih vina „koja će biti poput šampanjaca“, postavši tako jedan od prvih proizvođača penušavaca u Nemačkoj. Pre nego što je započeo proizvodnju, sagradio je potpuno novu vinariju, specijalizovanu isključivo za proizvodnju ovih vina i opremljenu prema tadašnjim najvišim standardima.
U narednim godinama vinarija Henkell doživljava veliki procvat, ali je tek Adamov unuk Oto Henkel stavio fokus na penušava vina. Kreiraju se razni kuvei, ali je Adamov instinkt za prepoznavanje potreba potrošača inicirao proizvodnju penušavca Henkell Trocken. Uvidevši da konzumenti preferiraju suva penušava vina, tržištu je ponudio jedno upravo takvo vino, koje je pod okriljem već dobro poznatog i prihvaćenog brenda Henkell lako pronašlo visoko mesto na tržištu. Svoju ideju Adam je i zvanično zaštitio, pa je Henkell Trocken postao jedan od prvih zaštićenih brendova u Nemačkoj, davne 1898. godine.
Ozbiljnost u biznisu nije se ogledala samo u opremanju vinarije najsavremenijom tehnologijom i kreiranju dobrih vina, nego i u velikim ulaganjima i ozbiljnom pristupu marketingu. Oto Henkell rano je spoznao važnost reklamiranja, pa je investirao velike količine novca u publicitet. Reklame su bile inovativne za ono vreme, pametne i ponekad satirične, sa čestim osvrtima na aktuelna društvena dešavanja i umetnost. Sve investicije, uloženi napori i poslovna politika radi razvoja brenda višestruko su se isplatile, pa je tako 1906. godine Henkell Trocken dostigao rekordnu brojku od tri miliona prodatih boca u jednoj godini.
Ubrzano povećanje prodaje stvorilo je potrebu i za proširenjem proizvodnih kapaciteta, pa je poznati arhitekta Pol Bonac angažovan da izgradi novo sedište kompanije. Tako je u Wiesbadenu, u jugozapadnoj Nemačkoj na severnoj obali reke Rajne, godine 1909. svoja vrata otvorilo veličanstveno zdanje Henkellsfeld, sa impresivnim podrumima za odležavanje vina smeštenim sedam spratova ispod nivoa zemlje.
Osim najmodernije proizvodne tehnologije i smeštajnih kapaciteta za sazrevanje vina, zgrada poseduje i impozantne sale za prijeme, kulturne događaje i razna društvena okupljanja, i svake godine je poseti ogroman broj ljubitelja vina i običnih turista.
Naslednici Ota Henkela potrudili su se da sačuvaju snagu brenda Henkell. Najpre su 1935. godine zaštitili žig Pikkolo za svoje bočice zapremine 0,2 litra, a godinu dana kasnije pokrenuli su reklamnu kampanju „Gentleman in Black“. Lik protagoniste ove kampanje postao je simbol Henkell Trockena, s tim što je u narednim decenijama povremeno bivao restilizovan.
Tokom pedesetih godina prošlog veka intenzivno se radilo na širokom spektru promotivnih i reklamnih aktivnosti, a takođe se i širio portfolio, sve to radi prilagođavanja potrebama savremenih potrošača. Tako je 1964. godine lansiran i novi, pristupačan brend penušavca Rüttgers, koji je vrlo brzo postao vodeći brend na tržištu po broju prodatih boca. Naravno, ni segment premijum vina nije zanemaren, pa je 1979. godine lansiran premijum brend Adam Henkell, u znak sećanja na osnivača kompanije.
Da bi obeležila početak novog milenijuma, kompanija je proširila portfolio i novim sortama, a takođe je restilizovala svoj imidž, kreirajući u javnosti jednu modernu sliku o sebi. Novi slogan „Cheers to life“ usvojen je 2004. godine, a nakon toga usledilo je obeležavanje niza važnih jubileja kako bi se još jednom podsetilo na bogatu istoriju, kojom retko koja vinska kuća u svetu može da se pohvali – slatki penušavac Henkell Sekt je 2006. godine proslavio svojih 150 godina, a godinu kasnije vinarija je obeležila 175 godina postojanja; stogodišnjica od izgradnje Henkelsfeld zdanja obeležena je 2009. godine, a iste godine poznata nemačka izdavačka kuća Langenscheidt proglasila je Henkell Trocken „brendom stoleća u kategoriji penušavih vina“.
Godišnje se u svetu proda oko petnaest miliona boca Henkell penušavih vina, što je podatak koji sam po sebi dovoljno ilustruje snagu ovog brenda, kome najupečatljiviji ton i dalje daje Henkell Trocken.
Danas grupacija Henkell&co. ima više od 2.000 zaposlenih, računajući i one u njenim ćerkama firmama širom sveta. U portfoliju Henkell&co. nalazi se na desetine brendova vina koja se proizvode u dvadeset zemalja: u Italiji se proizvodi prosecco, u Španiji cava, u Francuskoj u Dolini Loare cremant, pa mirna i penušava vina u Češkoj, Estoniji, Mađarskoj, USA…
Prihodi kompanije Henkell&co. beleže svake godine progres, a u 2014. godini iznosili su 690 miliona evra.
Pod etiketom Henkell proizvodi se nekoliko penušavih vina:
Premium kategorija
Adam Henkell Chardonnay Brut Vintage
Adam Henkell Rosé Brut Vintage
Osnovna kategorija
Henkell Trocken
Henkell Brut Vintage
Henkell Blanc de Blancs
Henkell Rosé
Henkell Halbtrocken
Henkell Kardinal
Henkell Trocken karakteriše svež miris voćnog karaktera, uz blag dodir začinskih i citrusnih nota. Na ukusu je takođe sveže, sa izraženim voćnim notama i odličnim balansom prijatnih kiselina i slasti. Lepo integrisani, fini mehurići, skladna završnica i zlatnožuta boja sa zelenom refleksijom takođe su prepoznatljive karakteristike ovog suvog penušavog vina.
Leave A Comment