Elegancija pobedničkog postolja
Istorija „Alfa Romea“ jeste istorija nekih od najboljih trkačkih automobila ikad proizvedenih. Uz ime Alfa Romeo kroz istoriju su se vezivale velike pobede, na gotovo svim značajnijim auto-trkama. Alfini modeli uglavnom su prolazili prvi kroz cilj, a na startnoj liniji uspevali da izgledalju nesvakidašnje elegantno i prefinjeno.
Ugo Stella, aristokrata iz Milana i zaljubljenik u automobilske trke, 1910. godine sa svojim partnerima osniva kompaniju „ALFA“, skraćeno od Anonima Lombarda Fabbrica Automobili. Fabrika u kojoj je sve počelo bila je smestena u Portelu, predgradu Milana, a prvi proizveden model bio je Alfa 24 HP, koji se nedugo zatim pojavio i na trkačkim stazama.
Današnje ime kompanije „Alfa Romeo“ počinje da se naslućuje 1915. godine, kada na čelo kompanije, koja je bila u velikim finansijskim problemima, dolazi italijanski preduzetnik Nikola Romeo. Tokom Prvog svetskog rata proizvodnja je potpuno prilagodena potrebama italijanske armije, a nakon tog perioda Romeo u potpunosti preuzima kompaniju i obnavlja proizvodnju automobila. Kompanija dobija ime „Alfa Romeo“, pod kojim se ubrzo pojavljuje prvi model – Alfa RomeoTorpedo 20-30 HP.
Godine 1923, delimično zaslugom Enza Ferrarija, buduće legende tada mladog Alfinog vozača, na mesto vodećeg konstruktora dolazi Vittorio Jano. Zadatak koji je Jano dobio bio je vrlo jednostavan – trebalo je da napravi automobil koji će uvek stizati prvi. Njegov prvi model bio je P2, sa kojim je „Alfa Romeo“ osvojio Svetski šampionat 1925, a u godinama koje su dolazile Jano je stvorio neke od najboljih trkačkih automobila svih vremena.
Tridestih godina, država preuzima kontrolu nad kompanijom – kao što je Adolf Hitler u Nemačkoj snažno podržavao razvoj „Mercedesa“, tako je i Musolini pomagao „Alfa Romeo“ – i u to vreme Alfa postaje jedan od simbola i zaštitnih znakova Italije. Njeni modeli, P2, P3… osvajaju prva mesta na svim važnim trkačkim takmičenjima – Grand Prix Championship, Le Mans 24 Hour… Tada se pojavljuje i veoma popularan model Alfa Romeo 6C, u kojem se Al Pacino vozio Sicilijom u filmu „Kum I“.
Nakon Drugog svetskog rata pojavljuje se Alfa 158, ponosni naslednik modela P3, koji takođe odnosi pobede na svim većim trkama. Godine 1949. Alfa se prvi put povlači iz auto-trka, da bi se 1951. ponovo vratila na trkačke staze. Ipak, 1960. godine u „Alfi“ odlučuju da se u potpunosti okrenu razvoju putničkih automobila, i da na trkačkim stazama učestvuju sa svojim putničkim modelima, namenjenim za masovnu proizvodnju.
Kroz čitavu svoju istoriju „Alfu“ krasila je neraskidiva veza između njenih trkačkih i putničkih modela, a osnovna razlika bila je u spoljasnjem izgledu, pošto su motori trkačkih i putničkih modela bili gotovo identični.
Druga polovina dvadesetog veka i orijentacija na potrebe veceg broja potrosaća dodatno je ojacala „Alfine“ pozicije na tržistu. U ovom periodu nastaju još neki legendarni modeli, među kojima su Giulietta (1955) i čuveni Spider (1967), koji je vozio Dastin Hofman u filmu „Diplomac“.
1986. godine grupacija „Fiat“ preuzela je kompaniju i devedesetih godina „Alfa“ ponovno jača svoje pozicije na tržištu, za to verovatno najveće zasluge ima model Alfa 156, koji je 1998. proglasen za „automobil godine“.
Nakon ovog modela pa do danas, „Alfa“ je na tržiste plasirala nekoliko fantastičnih modela – Alfa GTV, Alfa 147, Alfa Brera, Alfa 159, Alfa 8C Competizione, Alfa Romeo Spider, Alfa Romeo MiTo.
Svi pomenuti modeli, a to vazi i za većinu „Alfinih“ modela, krasi jedinstveni spoj lepote i snage, prefinjenosti i brzine. Već gotovo stotinu godina „Alfa Romeo“ se pojavljuje na tržistu sa modelima koje krasi vrhunski italijanski dizajn prilagođen performansama moćnog sportskog automobila.