Broj: Piše: Foto:

INSPIRISANA SLOBODOM

Aleksandra Pavlović, Winston brend menadžer za Adriatika region u kompaniji Japan Tobacco International

Nakon završenog Ekonomskog fakulteta u Beogradu, započela je profesionalnu karijeru u oblasti marketinga u vodećim FMCG kompanijama u Srbiji, poput Bambi Banat AD i Henkel, i to na executive pozicijama. Poslednjih šest godina zaposlena je u kompaniji Japan Tobacco International, gde trenutno intenzivno radi na jačanju performansi Winstona, kao jednog od vodećih brendova na tržištima Adriatika regiona i drugim najjačim brendom cigareta u svetu

 

Odgovornost po svaku cenu

 

JTI je članica Japan Tobacco grupe sa sedištem u Ženevi, sa poslovnim operacijama u preko 120 zemalja sveta, sa preko 26.000 zaposlenih. U Srbiji JTI je najbrže rastuća kompanija u duvanskoj industriji i četvrta je po doprinosu budžetu Republike Srbije. Odgovornost kompanije prema potrošačima ogleda se i u odgovornosti prema sredini u kojoj poslujemo, pa zato JTI konstantno investira u razvoj zajednice na nacionalnom i lokalnom nivou. Rekonstrukcija Doma za stare na Karaburmi, formiranje dnevnih centara za osobe sa posebnim potrebama, rekonstrukcija pozorišta u Senti (grad u kome se nalazi naša fabrika), donacija narodnoj kuhinji… samo su neki od naših doprinosa društvenoj odgovornosti.

Kreativnost kao imperativ

Prema pravnoj regulativi, promocija cigareta je zabranjena na tržištima za koja sam zadužena. To je ograničavajući faktor u ovoj industriji i moglo bi da se protumači kao suzbijanje kreativnosti. Međutim, i dalje postoji prostor za kreativne ideje koje mogu da se primene na mestu prodaje, na kojem je dozvoljeno da se punoletnim pušačima komuniciraju poruke o kvalitetu proizvoda. Takođe, Winston kao brend intenzivno investira u očuvanje i nadgradnju snažnog imidža kroz podržavanje najvećih koncerata elektronske muzike u Srbiji, a na kojima smo prisutni kroz našu prepoznatljivu Freedom Music platformu. JTI se striktno pridržava svih pravnih zahteva, što proističe iz misije kompanije – „biti najuspešnija i najodgovornija duvanska kompanija na svetu“.

U susret trendu

Primetan je trend da potrošači sve češće prelaze sa lokalnih brendova na internacionalne ne samo iz potrebe za stabilnim kvalitetom, već i modernim dizajnom, aktivnim brendom, prisutnim u komunikaciji, sa jakim imidžom. Potrošači jako cene inovacije – nove moderne formate, ukuse u cigaretama, dodatnu vrednost koju im proizvod pruža. Ovo poslednje najčešće nazivamo experience (iskustvo) i tu je naš fokus na aktivacionu strategiju – posvećeno radimo na tome da Winston brend gradimo tako što proaktivno analiziramo karakteristike i zahteve svakog tržišta Adriatika regiona (Srbija, Slovenija, Hrvatska, Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Albanija, Makedonija i Kosovo) u cilju anticipiranja relevantnih trendova, predviđanja budućih scenarija i pripremanja akcija, istovremeno poštujući specifičnosti regulative svakog od tržišta na kojima poslujemo.

Izazovi liderskih pozicija

Winston uživa reputaciju visokokvalitetne cigarete sa jakom tradicijom i prepoznatljivim urbanim imidžom, koji gradimo već dugi niz godina. To je definitivno i pravac kojim želimo da nastavimo da idemo. Naša vizija je jasna – Winston pretenduje na lidersku poziciju na svakom od tržišta i sav napor je usmeren je ka ostvarenju tog cilja. Ceo tim Winston brenda globalno i lokalno usmeren je na zadovoljstvo svojih potrošača, nudeći im tradicionalno vrhunski kvalitet cigarete po konkurentnoj ceni. Winston je lider u svom cenovnom segmentu: Winston 100’s Red (Gold) najprodavanija je cigareta u Srbiji od aprila 2014. godine, Winston XStyle zauzima drugu poziciju u segmentu modernog fat slims formata… To su samo neka od dostignuća kojima se izrazito ponosimo. Winston brend neprestano osluškuje potrebe pušača i zato smo ove godine lansirali dva nova proizvoda (Winston XSuperslims i Winston XStyle Long) u modernom XS dizajnu, koji već beleže značajna prodajna ostvarenja.

Sasvim lično

Mogu da zamislim dva savršena dana. Jedan provodim na poslu, sa svojim Winston timom, predano radimo na daljoj izgradnji jednog od najuspešnijih brendova na svetu. Onda sa svojim prijateljima odlazim u neki od omiljenih restorana u Beogradu, gde uz dobar biftek otvaramo Trijumf da nazdravimo uspehu. Posle toga svi zajedno odlazimo na Freedom Music, da potrošimo kalorije i provedemo se na najboljoj žurki u zemlji.

Drugi savršen dan je sa porodicom na nekoj planini. Skijamo ceo dan, dok se u pauzama grudvamo i pravimo Sneška. Uveče spremamo italijansku hranu i otvaramo Harizmu, kako bismo uživali u njenim cvetnim i slatkim aromama. Dan se završava nekom knjigom Bookinih izdanja, možda baš Elenom Ferante i Mojom genijalnom prijateljicom, koja me podseća na sve one genijalne prijateljice koje moj život čine još lepšim.