Broj: Foto:

Inovativna strana poslovanja

Priključio se BAT-u sa 25 godina, kao predstavnik na terenu i te godine bio jedan od troje najmlađih u kompaniji, da bi petanest godina kasnije postao direktor prodaje u Srbiji. Zoran Mišulić u međuvremenu je obavljao niz različitih funkcija u prodaji i marketingu, i u zemlji i u inostranstvu. Osim u Srbiji, koju smatra izuzetno naprednom iz kadrovske perspektive, nacionalni tim prodaje vodio je i u Češkoj, gde je takođe ostvario vrlo zapažene rezultate

U korak sa transformacijama

Duvanska industrija prolazi kroz veliku transformaciju, što je posledica tri faktora – novih tehnologija, fragmentacije korisnika i isticanja uticaja promena na zdravlje. BAT igra ključnu ulogu u toj transformaciji i jedan je od predvodnika inovacija u vidu uvođenja proizvoda nove generacije, kao što je gloTM – uređaj koji zagreva a ne sagoreva duvan. Srbija je imala priliku da upozna ovaj proizvod tokom 2018. godine, kao jedna od prvih zemalja u svetu. Bez dima i pepela, to je odlična alternativa tradicionalnim cigaretama, a korišćenje je potencijalno manje štetno za konzumente. Što se tiče daljih planova, naš fokus ostaje na rastu i razvoju poslovanja u Srbiji. Od dolaska na srpsko tržište mnogo smo investirali u obuku i razvoj naših zaposlenih, implementirali smo novu tehnologiju na tržište, uveli najviše međunarodne standarde zdravlja i bezbednosti – što je urodilo odličnim rezultatima. Inovacije koje smo predstavili potrošačima u Srbiji bile su cigarete sa inovativnim filterom, kao i filter sa dve kapsule. Naša uloga je da obezbedimo veći izbor potrošačima i to stalnim inovacijama, ali i smanjenjem rizika.

GloTM kao globalni odgovor na budućnost

Uzimajući u obzir zakonska ograničenja, izgradnja brenda u našoj industriji uvek je izazov koji zahteva kreativna i inovativna rešenja. Jedan od interesantnih primera je predstavljanje gloTM uređaja. Najvažnije poruke našim potrošačima u vezi sa zdravstvenim aspektom kreirali smo na osnovu najnovijih istraživanja naših naučnika, kao i kroz inovativne, drugačije događaje. Jedan od takvih događaja koji su mediji već proglasili za najbolji u 2018. godini bio je prvi gloTM Secret Concert. Tajni koncert, što na našim prostorima predstavlja jedan novi, drugačiji koncept, sa idejom da zvezde događaja do poslednjeg trenutka držimo u strogoj tajnosti, pokazao se kao odlična prilika za druženje sa našim potrošačima i partnerima, ali i za predstavljanje nove unapređene verzije gloTM uređaja. Svesni smo da se trendovi menjaju i da utiču na mnoge segmente života, pa tako i na navike potrošača i duvansku industriju. Veliki trud ulažemo u pozicioniranje gloTM-a na domaćem tržištu jer verujemo u njegovu sjajnu budućnost – globalne procene pokazuju da će do 2050. godine čak polovina svih korisnika duvanskih proizvoda koristiti proizvode nove generacije. Takođe, već više od deset godina u mnogim državama realizuje se veoma rigorozna politika zabrane pušenja. Ipak, ispostavilo se da ni stroga regulativa, pa čak ni uvođenje paklica bez brendinga, nisu imale značajnijeg uticaja na smanjenje broja pušača. Naša industrija ulaže mnogo napora da potrošačima ponudi nešto novo i upravo je ovo za nas jedan od najvećih izazova – kako biti najinovativniji i najuspešniji u onome što radimo i u ovako kompetitivnom okruženju.

I ovde i tamo

Mi smo jedna od vodećih multinacionalnih duvanskih kompanija u svetu, sa više od 200 brendova prisutnih na gotovo isto toliko tržišta. Kompanija zapošljava preko 55.000 ljudi i ima vodeću poziciju na 55 tržišta u svetu, sa vodećim brendovima – Dunhill, Lucky Strike, Pall Mall, Rothmans i Kent. U julu 2017. godine kompanija je dodatno ojačala tržišnu poziciju zahvaljujući akviziciji Reynolds Americana. Budući da sam imao priliku da tokom karijere radim i na tržištu Evropske unije, moram da priznam da naša zemlja predstavlja dinamično, proaktivno tržište koje prihvata promene i obiluje potencijalom. S druge strane, Srbija ima jaku tradiciju duvanske industrije, kao i izražene pušačke navike. Najveći svetski „igrači“ duvanske industrije uložili su mnogo u fabrike u Srbiji, tako da i ne čudi što naše tržište odlikuje visok nivo konkurencije. British American Tobacco je privatizacijom Duvanske industrije Vranje 2003. godine postao jedan od pionira direktnih stranih investicija i najveći britanski investitor u Srbiji.

Društveno odgovorno poslovanje

BAT je jedan od nosilaca korporativne društvene odgovornosti u Srbiji, a tokom proteklih petnaest godina u društveno odgovorne projekte investirao je preko milion evra. Tokom 2018. kompanija je donirala vrednu računarsku opremu gradu Vranju, a takođe je omogućila i kompletno renoviranje gradskog bazena, dok je svoj doprinos ovom projektu dao i volonterski tim zaposlenih u kompaniji. Osim ovakvih inicijativa realizovan je i projekat sprečavanja dostupnosti duvanskih proizvoda maloletnicima, koji je uz podršku Nacionalne organizacije potrošača uključivao i različite obuke i radionice u većim gradovima Srbije. Slobodno mogu da kažem da je zadovoljstvo raditi u kompaniji koja ceni i ističe lične vrednosti i doprinosi lokalnoj zajednici, dok se istovremeno i kontinuirano menja zajedno sa promenama na tržištu i u industriji.

Lično

Početak dana rezervisan mi je za jutarnji trening, a doručak je obavezan pre odlaska na posao. Prvu jutarnju kafu najviše volim da popijem sa svojim timom, kada, koliko god se trudili da se držimo nekih neobaveznih tema, uglavnom završimo ozbiljnim poslovnim razgovorom iz kojeg se često izrode neke nove ideje. Naravno, slobodno vreme volim da provodim sa porodicom, a vikend uvek mora da bude dobro organizovan i isplaniran kako bismo to dragoceno vreme iskoristili na što bolji način. Tradicionalni porodični ručak je obavezan deo vikenda, koji neretko i sam volim da pripremim, dok ponekad odemo i do nekog od beogradskih restorana gde uživamo u ukusima tradicionalne srpske ili italijanske kuhinje.