Vinske priče

Renesansa šampanjca

Kako bi odgovorili na povećanu potražnju, uslovljenu sve većom popularnošću na stranim tržištima, proizvođačima šampanjca je ove godine omogućeno da povećaju rod grožđa u vinogradu, ne bi li proizveli dovoljne zalihe vina i spokojno sačekali planirano prosirenje vinogradarskih površina Šampanje.

 

Dok veliki broj francuskih proizvođača vina ne zna šta da radi sa zalihama, u Šampanji se pravi strategija kako bi na najbolji način moglo da se odgovori na povećanu potražnju, pre svega na izvoznom tržistu. Trend porasta potrošnje šampanjaca veoma je izražen u poslednjih nekoliko godina – samo u Francuskoj prošle godine prodato je 181.035.444 boca šampanjca, što predstavlja porast od 1,5 odsto u odnosu na 2005. godinu, dok je zabeležen izvoz 140.649.123 boca, što predstavlja porast od 8,77 odsto u odnosu na 2005. godinu. Ovakav trend porasta potrošnje šampanjaca, prisutan je iz godine u godinu. Međutim, do pre samo nekoliko godina, dve trećine proizvodnje konzumirano je u Francuskoj, dok sada veliki porast u potrošnji beleže zemlje van EU. U svetlu ovakvog porasta potraznje, sjajnih cifara i velikog obrta, sve je više zabrinutih, jer je proizvodnja dostigla limit. Sada se pred šampanjske kuće postavlja izazov da proizvedu više, ali i očuvaju kvalitet i prepoznatljiv stil.

Da bi se proizvođačima izaslo u susret, INAO (Nacionalni institut za zaštitu geografskog porekla) ove godine odobrio je povećanje dozvoljenog roda u vinogradu sa 13.000 na 15.500 kg/ha. Cilj je, a i obrazloženje ovakvog ustupka, da proizvođačima šampanjca mora da se omogući da proizvedu kvalitetnu rezervu, kako bi u narednom periodu mogli da zadovolje zahteve rastućeg tržista. U skorijoj budućnosti očekuje se zvanično proširenje vinogradarskih površina Šampanje i uslediće sadanja novih vinograda, ali do tada, tržiste mora da se ispoštuje.

Međutim, po rečima odgovornih, cilj je da se ostane na vrhu i neće biti kompromisa u povećanju proizvodnje po svaku cenu. Šampanjac mora da zadrži svoj imidž kao jedinstveni proizvod, a kvalitet da bude podrzan dobrom cenom.

Kod proizvođača nema bojazni kako će kupci reagovati na dalje povećanje cena u narednom periodu. Iz šampanjskih kuća ističu da, iako izvoze u 190 različitih zemalja, 83 odsto ukupne prodaje realizuje se na 1.500 km od Remsa, a enorman je potencijal u udljenijm delovima sveta. Trenutno je najveća ekspanzija u Rusiji, Brazilu, Indiji i Kini, a tek treba krenuti u “osvajanje” Indonezije, Tajlanda, Venecuele ili Južne Afrike.

Dakle, Šampanji tek predstoji renesansa.

Broj:
Piše:
Foto:
This entry was posted in Vinske priče. Bookmark the permalink. Both comments and trackbacks are currently closed.
Vinarija Silveri, Goriška Brda
Kraj vladavine „zlatnog nosa“?
Srđan Lukajić, enolog Vinarije Zvonko Bogdan
  • Vinarija Lastar
  • Podrum Aleksić
  • VIRTUS