Magija zlatne krune
Kako su mobilna telefonija i kvarcni časovnici osvajali tržište, tako su mehanički ručni časovnici počeli da dobijaju sve izraženiju ulogu kao statusni simbol, deo nakita, pa i umetnosti savremene kulture. Na listi imena koja su najviše uticala na ogromnu popularizaciju ručnih časovnika jedno se nikako ne može zaobići – „Rolex“ je, postavivši temelje modernog ručnog časovnika, zahvaljujući svom kvalitetu i inovativnosti već više od veka među najpoznatijim svetskim brendovima uopšte, i jedan od najizraženijih simbola prestiža
Početkom prošlog veka, 1905. godine, Hans Wilsdorf (1881 – 1960.), mladi Nemac koji je odrastao bez roditelja, osniva svoju časovničarsku firmu u Londonu, sa idejom da unese pravu revoluciju na svetsko tržište časovnika. Tada, u vremenu apsolutne dominacije velikih džepnih časovnika, koji su bili simboli evropske i svetske buržoazije, ova sveža kompanija svoju budućnost zasniva na potpuno novom proizvodu – ručnom časovniku. Sa velikim ambicijama, Wilsdorf je svoju firmu registrovao pod imenom „ROLEX“, a logo u obliku zlatne krune slao je više nego direktnu poruku.
Nije prošlo mnogo vremena dok se svet uverio u potencijal novog brenda. Već 1910. „Rolex“ dobija prvi „hronometarski sertifikat“ ikada dodeljen za ručni časovnik, a koji je izdat od strane švajcarskih institucija kao pismena potvrda da je instrument za merenje vremena prošao seriju rigoroznih testova i dokazao stabilnu i pouzdanu preciznost. Odmah zatim, 1914, i britanska opservatorija za fiziku izdaje svoj sertifikat preciznosti – „Class A“, do tada dodeljivan isključivo masivnim brodskim hronometrima. Osim obaranja dotadašnjih rekorda u preciznosti merenja vremena, „Rolex“ 1926. čini gotovo nemoguće i prezentuje prvi časovnik na svetu koji je otporan na vodu. Zbog svojih namena, novi model je adekvatno nazvan Oyster – simbolizujući školjku čija su prirodna staništa morske dubine. Ovaj period bio je od posebnog značaja za „Rolex“, koji je tada svoje glavno sedište preselio u Ženevu i pozicionirao proizvodnju u „zemlji časovnika“. Nekoliko godina kasnije, 1931, kompanija predstavlja i časovnik koji se sam navija nošenjem – Perpetual rotor, čiji je naziv inspirisan večitim pokretom. Tada, kombinujući vodootpornost i automatsko navijanje u svojim časovnicima, „Rolex“ definitivno menja način na koji se vreme živi, meri, i nosi širom sveta.
Tokom pedesetih godina kompanija se posvećuje i namenskom kreiranju časovnika za profesionalne potrebe alpinista, ronioca i pilota: prvi časovnik proizveden za ekspediciju na Mont Everest – Rolex Explorer, prvi časovnik proizveden za profesionalnu upotrebu pod vodom – Rolex Submariner, i prvi časovnik sa indikacijom vremenskih zona – Rolex GMT Master, dokazali su da ne postoji nemoguć zadatak za „krunu“ iz Ženeve. Poštujući tradicionalno visoke standarde, i pažnjom posvećenom svakom detalju časovnika, „Rolex“ je tokom nastupajućih godina nastavio svoju ulogu lidera švajcarske industrije časovnika. Svojim izgledom koji je lako uklopiv u sve trendove, kao i otpornošću na svakodnevne izazove, „Rolexovi“ časovnici izgradili su reputaciju istinske i dugoročne vrednosti.
Danas postoji oko 170 osnovnih Oyster modela, koji se mogu poručiti u čak 3.200 različitih kombinacija. Istovremeno, zasebna Cellini kolekcija svojim drugačijim izgledom unosi dodatni izbor za prave ljubitelje „Rolex“ kvaliteta. Predstavljajući verovatno najuspešniju fuziju tehnologije i estetske harmonije, u svakom „Rolex“ časovniku može se uživati kao u pravom umetničkom delu.
U prethodnih nekoliko godina glavno sedište u Ženevi pretrpelo je rekonstrukciju, i trenutno je „Rolex“ jedini brend koji proizvodi apsolutno sve komponente svojih časovnika – od najmanjih šrafova i zupčanika, sve do narukvice i kutije, a primena najmodernijih tehnologija i ručno sklapanje mehanizama garantuju visoke standarde. „Rolex“ je i jedini proizvođač koji je u okviru svojih postrojenja izgradio i kompletnu livnicu plemenitih metala za svoje potrebe. Spisak materijala od kojih se izrađuju časovnici – najčistiji nerđajući čelik, platina i osamnaestokaratno zlato u beloj, žutoj i crvenoj boji – dovoljna je garancija za kvalitet, što „Rolex“ čini jedinstvenim.
U svojoj, više od stotinu godina dugoj istoriji, „Rolex“ je ulogu proizvođača časovnika proširio pronašavši mesto u evropskoj i svetskoj kulturi. Poštujući testament osnivača, šezdesetih godina dvadesetog veka kompanija osniva fondaciju humanitarnog profila – „Rolex“, koja učestvuje u razvoju brojnih obrazovnih programa, razvoju medicine, očuvanju starih kultura, umetnosti i tradicija, kao i ugroženih životinjskih vrsta. Prateći istu filozofiju, odabrani ambasadori brenda su uspešni umetnici, sportisti i naučnici, koji dele osnovni moto kompanije – pohod ka savršenstvu.
Brend „Rolex“ danas je poznat u celom svetu, prisutan je u preko stotinu zemalja, i to je jedina istinski časovničarska kuća prisutna na „TOP 100 listi svetskih brendova“.
Rolex groznica odavno je uzdrmala svetski džet-set, a između ostalih, ambasadori brenda su i Plasido Domingo, Erik Klepton (koji poseduje jednu od najbogatijih privatnih Rolex kolekcija), teniseri Marat Safin, Endi Rodik, Rože Federer… Zanimljivo je i da Mihael Šumaher, koji je zvanični ambasador Omega časovnika, lično nosi Rolex, a prema neproverenim informacijama, svoju prvu titulu u Ferarijevom timu proslavio je tako što je kupio dve stotine Rolex časovnika za svoju ekipu i konstruktore.
– Godišnje se proizvede oko 800.000 časovnika, i kompletna proizvodnja je rasprodata svake godine.
– Uz uredno održavanje, vek trajanja časovnika je oko 40 godina.
– Cene Rolex časovnika kreću se od 2.750 eura, dok je najvišu cenu teško odrediti
– Neki od specijalnih modela Rolexa su: Submariner, Daytona, Prince, Datejust…
Hans Wilsdorf rođen je 1881. godine u Kulmbahu u Bavarskoj. Nakon siromašnog detinjstva, sa svojih 19 godina otišao je u Švajcarsku, gde se zaposlio u jednoj firmi koja se bavila proizvodnjom časovnika. Zatim se seli u London, 1905, i započinje samostalni posao proizvodnje visokokvalitetnih časovnika. Nakon tri godine osniva firmu “Rolex”, sa idejom da na tržištu izazove revoluciju, pre svega, po pitanju kvaliteta. Godine 1920. firma se seli u Ženevu, gde se i danas nalazi. Hans Wilsdorf preminuo je u Ženevi 1960. godine, ostavivši za sobom brend čija priča je i danas podjednako uspešna i moćna.
Leave A Comment