Broj: Piše: Foto:

Diplomatska riznica hedonizma

Jens Bernardo Helmbek jedan je od vodećih kategori menadžera ugledne danske kompanije Peter Justesen, koja ekskluzivnom robom opslužuje diplomatska predstavništva širom sveta. Njegova specijalnost su žestoka alkoholna pića, duvanski proizvodi, slatkiši i, naravno, vina

 

Kompanija Peter Justesen skoro sedamdeset godina jedan je od vodećih dobavljača za diplomatska predstavništva i međunarodne organizacije luksuznom robom. U čemu je prema Vašem mišljenju tajna vašeg uspeha?

Naša reputacija izgrađena je na iskustvu koje kupci imaju sa nama, našim asortimanom, kvalitetom usluge. Dakle, kada kažemo da se brinemo o vama, to i mislimo. Sa više od 65 godina bescarinskog iskustva i našim zaposlenima širom sveta, u prilici smo da podržimo naše klijente na svakom mestu u svako vreme. Ponosni smo što smo u mogućnosti da klijentima isporučimo bocu najfinijeg šampanjca po konkurentnoj ceni, nepolomljenu, na njihovu adresu tačno na vreme. Naša obećanja jedino vrede ukoliko su ispunjena, jer na kraju krajeva, nije važno ono što govorite već ono što uradite i da se držite onoga što ste obećali.

Kako nove tehnologije, promene do kojih dolazi u stilu življenja i navikama potrošača utiče na vaše poslovanje?

Živimo u promenljivom svetu. Ljudi se sele, granice se pomeraju. Tehnologije se menjaju velikom brzinom, tako da i mi moramo da se menjamo. Konstantno se trudimo da pružimo najbolju moguću uslugu bilo gde na svetu. U kompaniji smo svesni da nova vremena zahtevaju nove metode. Ne odričemo se vrlina prošlosti, ali smo prihvatili sve one dobre stvari digitalizacije, a koje mogu da nam pomognu u poslovanju. Bez obzira na to o kojem uređaju ili platformi je reč, sa naše veb-stranice možete brzo i bezbedno da poručite proizvode vodećih svetskih brendova. Dakle, bilo da ste smešteni negde u dalekoj Africi i da vam je potreban noćni stočić, ili na severu Hrvatske tražite najfiniju bocu Highland viskija, mi ćemo to za vas da nabavimo.

Radili ste u različitim sektorima u industriji alkoholnih pića, pa kako opisujete diplomate kao ciljnu grupu?

Diplomate kupuju ili za kućnu potrošnju ili za zvanične događaje, a nesumnjivo je da imaju mnogo veću prosečnu kupovnu moć od, ako tako možemo da kažemo, običnih potrošača.

Koliko Vi kao ekspert možete da utičete na vinski ukus diplomata, ili jednostavno sledite njihove želje?

Poslujemo sa više od 100 nacionalnosti, od kojih njih 25 čine 80% ukupne potrošnje. Osim toga, trudimo se da pronađemo odgovarajući profil ukusa gotovo za svaku nacionalnost, imamo pristup podacima o globalnoj potrošnji i trendovima na tržištu vina.

Koji je trend danas aktuelan na vinskom tržištu kada su u pitanju diplomatska predstavništva?

Globalno, postoji trend rasta konzumacije laganijih vina, belih i rosea, kao i sve više lokalnih, autentičnih proizvoda – bilo da je reč o vinu, žestokom alkoholu i pivu.

Dolazite iz Danske, kako opisujete situaciju na danskom tržištu vina? Šta su trendovi, koja vina su najpopularnija, kakva je tendencija u potrošnji vina?

Dve važne stvari obeležile su vinsko tržište Danske tokom proteklih deset godina, a to su porast potrošnje vina u bag-in-box ambalaži, koji već sada zauzima 35% ukupne potrošnje, kao i veliki uspeh italijanskih vina, koja su sa 5% tržišnog udela dospela na čak 25%. Takođe, još uvek je živ i onaj tradicionalniji odnos, tako da su francuska vina i dalje vrlo popularna.

Kakva vina se najčešće piju po ambasadama?

Izdvojio bih regiju Chablis, takođe su popularna i vina vinarije Mouton Cadet iz Bordoa, odnosno crvena vina Bordoa generalno, zatim američka vina i šampanjci, naravno.

Koja su Vaša omiljena vina?

Na prvom mestu američki pinot noir, zatim sauvignon blanc iz regije Sancerre u dolini Loare i rosei iz regije Bandol na jugu Francuske.

Postoji li mogućnost da se vina iz Srbije nađu u ponudi vaše firme?

Moramo da sačekamo 2018. godinu da vidimo kakvo je interesovanje među našim kupcima. U svakom slučaju, nakon onoga što smo imali priliku da probamo, nadamo se lepoj saradnji sa srpskim vinarijama u budućnosti.