Broj:

Ivana Jelovac

Client Service Director, BlackBox

Stekavši zvanje diplomiranog politikologa na Fakultetu političkih nauka u Beogradu, Ivana Jelovac je edukaciju nastavila u oblasti Odnosa sa javnošću i brend komunikacija, zaokruživši je MBA sertifikatom. Profesionalnu karijeru započela je u oblasti odnosa sa javnošću i medija; nakon tri godine rada u konsultantskoj kući za medije Lex Consulting, prelazi u brending agenciju BlackBox, gde više od decenije učestvuje u pozicioniranju brending usluga agencije na tržištu Srbije i regiona. Takođe, sa kreativnim timom BlackBox-a realizuje projekte ove multidisciplinarne kreativne agencije.

U brending agenciji BlackBox direktorka ste za odnose sa klijentima, zaduženi za komunikaciju i saradnju sa brojnim uglednim kompanijama iz najrazličitijih delatnosti. Ko su Vam najizazovniji klijenti?

Negovanje kreativnosti je više umetnost nego veština, pogotovo kada se bavite komunikacijama, a brend je sam po sebi sinonim za kreativnost. Kroz posao koji radim imam priliku da sretnem najrazličitije ljude iz raznih delatnosti, najrazličitije zahteve, percepcije i karaktere, a zajednička im je želja za promenom. Na tome sam im beskrajno zahvalna. Svaki klijent i svaki zadatak je novi izazov, jer vam je neko ukazao poverenje i svoj brend da ga razvijate zajedno, pozicionirate ili unapređujete. U svemu tome važno je da budete autentični i da komunicirate sa svrhom, to je svakako izazov u vremenu u kome živimo. Jedno univerzalno pravilo ne važi za sve klijente. Iz svog iskustva mogu da kažem da je jednostavnije raditi sa korporacijama a za nijansu izazovnije sa domaćim preduzetnicima.

 

Projekti i razvijeni brend identiteti kao reference Vaše agencije na polju brendiranja uglednih vinskih kuća i festivala, na neki način učinili su vašu agenciju prepoznatljivom u vinskoj industriji. Kako na to gledate?

Profesionalno i lično sam ponosna na te reference, kao i ceo naš tim. Stojimo iza identiteta velikih regionalnih imena iz vinske industrije, koja su pozicionirana u premijum segmentima, a neka od tih rešenja su i nagrađivana u oblasti dizajna. Dugogodišnje partnerstvo i saradnja sa magazinom Wine Style omogućilo nam je da budemo informisani i edukovani o trendovima u vinskoj industriji, ali i da doprinesemo imidžu sjajnih vinskih manifestacija koje su se zapravo pozicionirale kao brendovi u toj kategoriji, a reč je o Wine Style salonu vina u Beogradu i Super Wine-u u Portu Montenegru. Vino je definitivno velika ljubav i inspiracija, tako da je to izvanredna polazna osnova za materijalizovanje i izražavanje kreativnog potenicijala.

 

Šta su specifičnosti vinskog, u odnosu na marketing u nekim drugim oblastima?

Biti dobar u onome što radite nije dovoljno. Često se susrećemo sa frazom „ovo vino je fantastično, ali…“ Nažalost, mnogi kvalitetni proizvodi ostanu neprimećeni. Veliki zadatak u našem poslu predstavlja definisanje svrhe brenda, šta je to što brend radi za potrošača, zbog čega postoji. U vinskoj idustriji to je možda i vidljivije. Važno je fokusirati se na ono što neko vino jeste, kao i na to šta to vino s godinama može da postane. Biti autentičan je od neprocenjivog značaja, jer što ste autentičniji, privlačniji ste drugima. Doslednost kao i brend iskustvo su ključne komponente. Vaš brend postaje jak kada odlučite da pratite svoja uverenja svojim ponašanjem u svim situacijama. U svemu tome dizajn je svakako ključan da privuče pažnju, kreira prvu emociju i otkrije „brand promise“. Edukacija, ali i vinski turizam su takođe neke od specifičnosti vinskog marketinga.

 

Kako komentarišete prisutnost vinarija u digitalnom svetu?

Priča je priča, a digital je samo još jedan kanal kroz koji imamo priliku da je ispričamo. Vinarije koje se drže svoje suštine i komuniciraju funkcionalno na mreži predstavljajući brend iskustvo kroz različite formate imaju mogućnost da usmeravaju svoja očekivanja i grade, jačaju i razvijaju svoj community. S druge strane, u moru izbora svi se trude da kreiraju sadržaj koji ima veliku rezonantnost. Rezultat toga je dvosmerna ulica: plasman / reakcija,  o čemu neretko svedoči nedovoljno poznavanje, nespremnost vlasnika brendova za investicije u digital, kao i za povratnu informaciju tržišta, odnosno konzumenata.

 

Vaša agencija prepoznatljiva je i na polju organizacije velikih konferencija i događaja. Kako gledate na taj segment i na Vašu ulogu u tome?

Moram priznati da su biznis i korporativni događaji, naročito u oblasti informacionih tehnologija, ali ne isključujući i druge industrije, nešto u čemu smo kao agencija vrlo prepoznatljivi. Upravo je to jedan od servisa koji u okviru business komunikacije integriše različita znanja i iskustvo, a u kome upravo dolaze do izražaja kreativne i organizacione sposobnosti. Zajedno sa kolegama u BlackBoxu lično sam doprinela razvoju event servisa u agenciji, postavljanju standarda kao i pozicioniranju te usluge na tržištu. Event management je jedna od usluga sa kojom smo imali prilike da se predstavimo i na susednim tržištima: Hrvatskoj, Sloveniji, Bosni, Crnoj Gori, a kroz partnerske projekte i u Grčkoj i Rumuniji.

 

Na koje projekte agencije BlackBox ste naročito ponosni?

Na ovo pitanje svojim kolegama i saradnicima volim da dam odgovor: „Kako radiš bilo šta, tako radiš sve“. Iz moje perspektive, uspeh nekog projekta meri se zadovoljstvom klijenata i njihovim poverenjem u vaše usluge, kao i posvećenošću. Za neke projekte je ključan i tajming. Projekti koje bih izdvojila su razvoj i pozicioniranje brend identiteta specijalne selekcije Stari podrum kompanije 13. jul Plantaže, razvoj novog imidža i komunikacije brenda Pantenol kompanije Galenika, kao i vForum konferencija koju organizujemo, u proseku u šest do osam zemalja u regiji, sa preko 3.000 učesnika.

 

Tokom Vaše karijere bilo je sigurno uspona i padova – šta su lekcije koje biste izdvojili, bilo da je reč o iskustvima stečenim nakon uspešnih projekata ili krahova?

Bilo ih je. Prvi korak je da sebi priznate da ste pogrešili i da to prihvatite. To je jedini način da izmamite sami sebi osmeh, kada prođe dovoljno vremena i kada ista situcija pokuca na vrata, a vi kažete: „O, pa mi se znamo, samo sad idemo ovako“. S druge strane, najvažnija lekcija je da je sve i u svakom trenutku komunikacija. Svi nesporazumi ili pogrešna shvatanja, odnosno percepcije proizilaze iz komunikacije, odnosno nekomunikacije. Ništa se ne podrazumeva. U agencijskom poslu, koji je dinamičan i ponekad nestabilan, preuzimanje rizika i lične odgovornosti je od izuzetne važnosti. Ako verujete da nešto može da bude bolje, uložite trud da to i postane. Ne zadovoljavajte se prosekom i osrednjim rešenjima, inovacija se dešava kada su ljudi hrabri.

Vino...

Kada je vino u pitanju, volim da eksperimentišem, ali se uglavnom vraćam crvenim vinima: Cilićev Cabernet & Merlo, Breg Prokupac Doja, Marlon Delon Erdevik, Vladika od Plantaža… to su mi neka od omiljenih. Od belih bih izdvojila istarsku malvaziju Radovan.