Business Club

Miljan Kavedžić

direktor pravne službe i član IO JTI Marketing and Sales d.o.o.

Poslovanje po kaizen principu

Nakon što je diplomirao na Pravnom fakultetu u Beogradu, prva radna iskustva stekao je u bankarskom sektoru. Počeo je kao pripravnik u Societe Generale banci, da bi osmogodišnju karijeru u bankarskom sektoru završio kao rukovodilac Sektora za tržišnu podršku Hypo Alpe Adria banke u Srbiji. Zatim prelazi u JTI, na poziciju direktora pravnih poslova, gde postaje i član Izvršnog odbora za region Zapadnog Balkana

 

Kretanje

Prelazak iz bankarskog sektora u kompaniju JTI za mene je bilo otkrivanje nečeg sasvim novog. Ujedno, i veliki izazov. Pozicija direktora pravne službe JTI-a je vrlo dinamična, ujedno i veoma zahtevna. Odgovornost je velika, ali to je jedna od stvari koja mi pruža punu satisfakciju. Biti na čelu pravne službe znači da se moj tim i ja staramo da svaka aktivnost kompanije JTI bude u skladu sa propisima, a ujedno dajući svoj doprinos ostvarivanju ciljeva i zadataka kompanije. Činjenica je da kao duvanska kompanija poslujemo u restriktivnom okruženju, što se oslikava na sve naše svakodnevne aktivnosti.

Globalno i lokalno

Japan Tobacco International je međunarodni ogranak kompanije Japan Tobacco Inc. (JT), vodećeg internacionalnog proizvođača duvanskih proizvoda u svetu. Sedište kompanije je u Ženevi, a poslujemo na 120 tržišta i zapošljavamo preko 25.000 ljudi. Kada govorim o našim brendovima, pre svega bih pomenuo svetski poznate brendove kao što su Winston, Camel, Sobranie, Glamour, LD, Mild Seven, Benson & Hedges. Ono što je interesantno, i na šta smo ponosni, jeste da smo na prvom mestu na tržištu Rusije.

U Srbiji, JTI posluje u Beogradu gde se nalazi sedište kompanije i u Senti, u kojoj je naša fabrika. Beograd je centar regiona za Zapadni Balkan, odavde upravljamo svim tržištima u okruženju. JTI posluje u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini i Albaniji, dok na ostalim tržištima poslujemo indirektno, preko svojih distributera.

Pravna harmonija

Situacija na polju pravne sigurnost u Srbiji se menja, i to na bolje. Našoj kompaniji, kao stranom investitoru je za sigurnost poslovanja veoma važna predvidivost i stabilnost regulatornog okruženja. To nam je na prvom mestu. Najviše nas se tiče akcizna politika države, zbog čega se i zalažemo za unapred definisan akcizni kalendar, i to dugoročan, za period od tri do pet godina. Suština pravne sigurnosti je, između ostalog, da možete da planirate svoje investicije, kreirate stategiju, ostvarujete planove i ciljeve, što vodi do povećanja broja radnih mesta, standarda zaposlenih i ulaganja. Preduslov za to je stalni dijalog sa Vladom Republike Srbije. Takođe, zalažemo se za harmonizaciju akciznih politika u regionu, pa u tom smislu svoja pozitivna iskustva iz Srbije koristimo u okruženju.

Zakon o zabrani pušenja

Smatramo da je postojeći zakon efikasan i uravnotežen, da štiti nepušače, a istovremeno omogućava pušačima da puše u kafićima, klubovima i barovima u kojima se odvija veći deo društvenog života. Zakon je takođe bitan kao jedna vrsta potpore ugostiteljskoj industriji. Veliki broj ljudi u Srbiji živi od ugostiteljstva, a restriktivniji zakon bi imao negativan efekat na tu industriju.

Izazovi komunikacija

Kada je u pitanju komunikacija na mestu prodaje, primetna je harmonizacija propisa sa propisima koji važe u EU. Restriktivnost tih propisa se u najvećoj meri odnosi na zabranu marketinga. U Srbiji je dozvoljena mogućnost komunikacije na mestu prodaje. Suština je da svakom od naših  potrošača pružimo pravu informaciju o našim proizvodima, o njihovom kvalitetu i svojstvima, i upravo je na tome bazirana naša komunikacija sa potrošačima. Mi se kao kompanija zalažemo za jasna i striktna pravila koja će važiti za sve i koja će se dosledno primenjivati.

Društveno odgovorno poslovanje

JTI je veoma aktivan na polju društvene odgovornosti. U Beogradu smo posvećeni unapređivanju sistema socijalne zaštite. U saradnji sa Skupštinom grada, pokrenuli smo osnivanje Dnevnog boravka za osobe sa posebnim potrebama, a ovih dana nas očekuje otvaranje Dnevnog boravka za stare.

Tu je i pozorište u Senti, pomogli smo adaptaciju i omogućili da ovo pozorište ponovo zaživi i postane centar kulture Severnobanatskog okruga.

Poslednji projekat je poklon gradu Beogradu. Reč je o aleji japanskih trešanja.

Kao kompaniji sa japanskim korenima, promocija japanske kulture nam je jako bitna, a promocija filozofije kaizena je nešto što sa ponosom ističemo. Kaizen je način poslovanja koji je zaslužan za izvanredne uspehe japanskih kompanija i znači „stalno napredovanje“. To je princip stalnog napredovanja uz optimalnu upotrebu svih raspoloživih resursa, i sa akcentom na razvoju ljudskih kvaliteta. Kompanija zaposlenima omogućava različite seminare i treninge i podstiče ih da daju svoje predloge za unapređenje poslovanja.

Nijedan dan u našoj kompaniji ne prođe a da ne probamo da uradimo nešto na nov način, bolje nego što je to  bilo juče. Radimo maksimalno na tome i verujemo da je kaizen idealan za mala i srednja preduzeća u Srbiji zbog čega kontinuirano radimo na njegovoj promociji. Primenom kaizena produktivnost naše fabrike u Senti je povećana za 50%, a efikasnost za 30%. To je sjajan rezultat.

Lično

Što se tiče mog slobodnog vremena, sport mi je na prvom mestu. Trčanje, teretana, a povremeno odigram i partiju tenisa. Posao kojim se bavim zahteva „ventil“. Što se tiče moje omiljene kuhinje, pošto dosta putujem, volim da uživam u lokalnim specijalitetima. Najviše mi prija mediteranska kuhinja, zato što je lagana, kvalitetna, zdrava. Ako me pitate za japansku, pre svega bih istakao način pripreme namirnica koji je sjajan. Ne osećate teškoću nakon jela, uživate u čistim ukusima. Domaća kuhinja je ukusna i uživam u njoj, ali za nju važi sve potpuno suprotno od onoga što sam naveo za mediteransku.

 

Nedavno sam počeo da ozbiljnije otkrivam vinski svet, doduše, tek sam na početku. U Beogradu mi se sviđa to što se otvara sve veći broj vinoteka i wine barova. Vinska kultura se sve više širi i to me posebno raduje. A uz dobra vina odlično se slaže naš brend Sobranie koji neguje visoki kvalitet, tradiciju, stil, istančani ukus. Od vina koja su na mene ostavila poseban utisak izdvojio bih Château Montrose iz 1995. Prijatno sam iznenađen crvenim vinom Tapoš vinarije Vrbica. Volim i vina Slovenije i Hrvatske, posebno ona iz Istre i njihove lokalne sorte malvaziju i teran… Ipak, verujem da je najlepše ono vino koje podelite sa nekim do koga vam je stalo. To je za mene suština.


 

Broj:
Piše:
Foto:
This entry was posted in Business Club and tagged , . Bookmark the permalink. Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.
Miroljub Labus
Milutin Gec
Veronika Puncheva

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*
*

  • Podrum Aleksić
  • VIRTUS